ضرورت نصب کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آب

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی نقش موثری در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، صدیقه منصوری امروز- شنبه یکم اردیبهشت‌- در آئین تجلیل از صاحبان چاه‌های آب کشاورزی نمونه با اشاره به اهمیت نصب کنتور حجمی هوشمند اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه کلان آب، همواره نیاز به وجود آمار و اطلاعات بیلان منابع آب دارد که با توجه به شرایط بحرانی منابع آب زیرزمینی، ضرورت اندازه‌گیری حجم واقعی آب برداشتی و کنترل آن طبق حقابه‌های مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری اهمیت به‌سزایی پیدا کرده است که این مهم به وسیله کنتور میسر می‌شود.

وی با تاکید به همکاری کشاورزان دارای چاه آب، افزود: بر اساس بررسی‌ها و برآوردهایی که تاکنون انجام شده، بهره برداران ایرانی، بیشترین ذخایر آب زیرزمینی خود را استخراج کرده‌اند، همانگونه که می‌دانیم بخش کشاورزی آب‌های زیرزمینی را به صورت فراوانی مصرف می‌کند.


مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام ادامه داد: یک ابزار بسیار مؤثر برای مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از چاه‌ها، کنتورهای حجمی هوشمند آب چاه کشاورزی است که بر اساس نتایج حاصل از مطالعات انجام شده، سبب جلوگیری از سو مصرف مخفیانه مصرف کنندگان با توجه به سهم مصرف سالانه مقرر شده‌اند.

منصوری تاکید کرد: هم اکنون کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی نقش مؤثری در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی دارند که در نهایت می‌تواند قدمی کارآمد در راستای تصمیمات و شیوه‌های مدیریتی صحیح و مناسب از طریق جبران الگوهای نامناسب بهره‌برداری، حفظ منابع آب قابل دسترس، جلوگیری از بیلان آب منفی آبخوان‌های زیرزمینی و دامن گیر شدن شرایط تنش و بحران دائمی کمبود آب باشد.

به گزارش ایمنا، طی مراسمی با حضور مدیر اداره منابع آب شهرستان دهلران، مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان از آقایان سعید کاوری زاده، پرویز محمدی که با نصب کنتور حجمی هوشمند و مطابق با پروانه بهره‌برداری از چاه‌ها آب استحصال کردند تقدیر شد.

کد خبر 746373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.