حل و فصل ۳۵ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

۳۵ درصد از دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در لرستان با سازش حل و فصل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، سیدفرهاد ناصری‌نیا اظهار کرد: بیش از هشت هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی سال گذشته به مراجع رسیدگی استان ارجاع شد که در هیئت تشخیص بیش از هفت هزار دادخواست منجر به صدور رأی شده است.

وی گفت: پرونده‌ها پس از اعتراض برخی کارگران و کارفرمایان، به مراجع حل اختلاف ارجاع می‌شود که سال گذشته دو هزار و ۳۲۱ دادخواست تجدیدنظر خواهی رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان حل و فصل سازشی دعاوی کارگری و کارفرمایی را اولویت مراجع رسیدگی عنوان کرد و گفت: با افزایش مراجع تشخیص و حل اختلاف و همچنین تعداد جلسات این مراجع، زمان رسیدگی به این دادخواست‌ها از ۴۰ روز به ۲۶ روز رسیده است.

ناصری‌نیا افزود: ۲۳ هیئت تشخیص و ۱۲ هیئت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعدازظهر کار رسیدگی به دادخواست‌ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان عهده‌دار هستند.

وی گفت: با مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکایات کارگری و کارفرمایی در استان سال گذشته ۳۵ درصد از آرای صادره با سازش حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: نظم و انسجام در فعالیت‌های اقتصادی، تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، ارائه مشاوره و همچنین اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صحیح موازین قانونی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفرمایی است‌.

کد خبر 746251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.