روزانه ۵۰۰۰ نسخه الکترونیک در زنجان صادر می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: روزانه پنج هزار نسخه الکترونیک در زنجان صادر می‌شود.

سعید کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساختارهای موجود در نظام درمان و سلامت کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: از اواخر سال ۹۸ و استقبال بیمه‌شدگان و مراکز درمان از این طرح، هر روز شاهد افزایش بهره‌مندی مطلوب از نسخه‌های الکترونیک در استان هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: ویژگی اصلی این نوع نسخه‌نویسی، مبادله الکترونیکی نسخه میان پزشک و توزیع‌کننده دارو است که می‌تواند فرایند نسخه‌نویسی را با دقت بیشتر همراه کند، خطاهای پزشکی ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی را کاهش و ایمنی دارودرمانی را افزایش دهد.

کرمی ادامه داد: بر اساس این طرح تمام کلینیک‌ها داروخانه‌ها و مراکز درمانی بدون درخواست دفترچه بیمار و تنها با کد ملی او خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با اجرای نسخه الکترونیک سابقه مصرف دارویی بیماران نیز مشخص می‌شود، زیرا ممکن است یک بیمار در طول یک هفته به چند پزشک مراجعه کند و به این ترتیب پزشکانی که این فرد بیمار را ویزیت می‌کنند، نوع داروهای وی را تشخیص خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه روزانه پنج هزار نسخه الکترونیک در زنجان صادر می‌شود، اضافه کرد: در راستای ارتقای این سامانه در روزهای نخست سال مشکلی پیش آمده بود که ۸۰ درصد آن رفع شده است و به دنبال حل تمام بخش‌های این نوع از صدور نسخه هستیم.

کد خبر 745895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.