موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مکانی بهتر و مناسب‌تر از سرای تاریخی سعدالسلطنه برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی نداریم.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: می‌توان بخشی از غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی واگذار کنیم.

وی افزود: مجموعه سعدالسلطنه به عنوان یک اثر تاریخی و میراثی که ثبت جهانی شده است، به همین دلیل باید پازل گردشگری آن نیز با ایجاد کاربری‌های متنوع در غرفه‌های آن و همچنین امکانات دیگر در آن تکمیل شود. اگر این مجموعه را با تمام نیازها، خواسته‌های گردشگران و کاربری‌های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی و رفاهی آن نبینیم، موفق نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افراد توانمندی در حوزه فعالیت‌های مذهبی در شهر وجود دارند که نیازمند حمایت هستند و می‌توانیم بخشی از غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی واگذار کنیم.

اشدری با انتقاد از عملکرد شهرداری در بی‌توجهی به راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه تصریح کرد: مکانی بهتر و مناسب‌تر از سعدالسلطنه برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی نداریم، اما پس از سه سال فعالیت دوره ششم شورا، مدیریت شهری نسبت به این خواسته و سیاست‌گذاری شورا بی‌توجه است و گویا سخنان ما مصداق آب در هاون کوبیدن است.

وی اضافه کرد: اگر نمی‌توانیم اقدام شایسته‌ای به پاس قدردانی در شأن هنر و هنرمندان خوشنویس و ترویج این هنر ارزنده خاصِ فارسی و مهم‌تر از همه در شأن پایتخت خوشنویسی برای ارائه هنر هنرمندان خوشنویس به همشهریان هنرور و گردشگران فرهیخته در پایتخت خوشنویسی ایران داشته باشیم، پرداختن به این موضوع مهم و ارزشمند صرفاً در قالب یک شعار و پسوند پایتخت خوشنویسی به قزوین، شهر کهن و تاریخی و نماینده تمام‌قد هنرخیز ایران هم ظلم است و هم جفا و هم دور از عدالت و انصاف.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به‌طور قطع اگر این فرصت در اختیار دیگر شهرهای ایران بود خیلی زودتر سال‌ها پیش این هنر فاخر و فارسی ایرانی به‌طور جهانی مطرح و موجب جذب گردشگران فرهنگی و هنری می‌شد.

کد خبر 745667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.