استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود

وزیر کشور گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، چراکه راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار کرد: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات بر اساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیل‌زده حل می‌شود، البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تأمین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وزیر کشور بیان کرد: اقدامات اساسی برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باید با سرعت بیشتری انجام باشد، تصریح کرد: مشکلات آب‌گرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده است که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را سامان‌دهی کنیم.

کد خبر 745640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.