شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: اگر شهدای هنر و رسانه نبودند، بسیاری از اتفاقات جنگ تحمیلی تحریف می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اصغر امیرنیا، امروز_ چهارشنبه، بیست‌نهم فروردین_ در یادواره شهدای فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شهدای هنرمند و رسانه نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند و اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند که هم‌اکنون ما آنها را مرور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع‌رسانی وقایع مختلف به‌خصوص دوران دفاع مقدس مؤثر و به‌سزا است، افزود: شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین‌گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند.

مشاور وزیر فرهنگ در امور ایثارگران گفت: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند.

امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین گفت: عملیات وعده صادق نه تنها دل ملت ایران و مسلمان جهان بلکه دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وی افزود: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.

درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما هر چه داریم از فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 745461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.