زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و امسال از فرودگاه‌های همدان، زنجان، چابهار و قشم نیز پروازهایی به مقصد عربستان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شمس‌الدین فرزادی‌پور با بیان اینکه در عملیات سال جاری بیش از ۸۷ هزار زائر برای انجام مناسک حج به عربستان عزیمت خواهند کرد، اظهار کرد: عملیات انتقال زائران از روز بیست‌وچهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و به مدت ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و سال جاری از فرودگاه‌های همدان، زنجان، چابهار و قشم نیز پروازهایی را به مقصد عربستان خواهیم داشت.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره آمادگی هما تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد؛ بازرسی‌های فنی ناوگان، به خط کردن هواپیماهای در دست تعمیر، تشکیل جلسات هماهنگی حج، فعال کردن مرکز OCC، دیدار با رؤسای فرودگاه‌های عملیاتی در حج، هماهنگی با رؤسای شعب هما در داخل کشور، تدارک کیترینگ ویژه و تجهیز تعدادی از فرودگاه‌ها برای عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ از جمله اقدامات هما در این خصوص است.

به گزارش ایمنا، پیش‌تر مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از بیست‌وچهارم اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا هجدهم خرداد ادامه دارد.

کد خبر 745364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.