اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه میانگین اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در استان حدود ۴۵.۲ درصد است که باید تا نیمه تابستان به بیش از ۶۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، اظهار کرد: تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی در ادامه ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و… هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 745289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.