توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی

فرماندار جیرفت با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای سیلاب احتمالی در جنوب استان، جزئیات اقدامات را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری، احمد بلندنظر با اشاره به اینکه مرخصی تمام مدیران ادارات در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های سیل‌آسا در جنوب استان کرمان، لغو شده است، اظهار کرد: کوهنوردان تا پایان هفته به سمت کوه‌ها نروند.

وی به روستاییان و عشایر توصیه کرد: کشاورزان با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، محصولات خود را برداشت کنند و عشایر دام‌ها را در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها نبرند و پناهگاهی برای حفظ دام‌های خود داشته باشند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه همراهی مردم و مسئولان می‌تواند منفعت باران را برای مردم به‌دنبال داشته باشد، ادامه داد: به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها آماده‌باش داده‌ایم تا در صورت نیاز برای خاک‌ریزی اطراف روستاها اقدام کنند.

وی با تشکر از بخش خصوصی که دارای ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری هستند، تصریح کرد: ضرورت دارد امکانات مربوطه با هماهنگی فرمانداری‌ها در مسیر جاده‌های مواصلاتی حضور پیدا کنند تا در صورت نیاز برای بازگشایی مسیر اقدام کنند.

بلندنظر خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش ۸۰ میلیمتری باران در جنوب استان، از شهروندان خواهشمندیم مراقبت کنند تا مشکلی برای خود و محصولات و خانواده پیش نیاید.

کد خبر 744999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.