برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن و... قابلیت گازرسانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ایلام، محمود کشاورز، امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌_ در دیدار با مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است و روند اجرای پروژه‌های گازرسانی از مناطق کمتر توسعه یافته در سال گذشته بسته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، عنوان کرد: تولید گاز در کشور به گونه‌ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف نیز گاز هیچیک از مشترکین قطع نشد و این مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح‌های پدافندی بوده است.

کشاورز با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵۹۹۸ مشترک جذب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون بیش از ۱۲۶۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به ۱ یک‌هزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات شرکت گاز استان است.

کشاورز افزود: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

حجت‌الاسلام اله نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام نیز اظهار کرد: خدمات شرکت گاز استان ایلام در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا قابل تقدیر است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت شرکت گاز است که طعم شیرینی خدمت را دوچندان کرده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه گاز و بهره‌برداری از این نعمت بزرگ است.

کریمی‌تبار گفت: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می‌شود، انتظار می‌رود شرکت گاز تحقق شعار سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و سرمایه‌گذاری در استفاده از این منابع با ارزش اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم اکثر روستاها و تمام شهرهای استان ایلام از نعمت گاز هستیم که جا دارد از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز قدردانی کرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش در پاسخ به رژیم صهیونیستی، افزود: اقدام مقتدرانه و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.


کد خبر 744915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.