ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان گفت: ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدعلی بیرانوند امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران این جلسه تشکیل شده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک سری از سران خودفروخته که به رژیم وابسته بودند از کار برکنار شدند.

وی افزود: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ضد انقلاب و عوامل نفوذی بیگانه دنبال این بودند که ایران یگان مسلح قوی نداشته باشد و دنبال انحلال ارتش بودند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان تصریح کرد: در جای‌جای ایران عوامل مختلف دنبال جدایی و تجزیه‌طلبی بودند و در بیست‌وهشتم بهمن ۵۷ پادگان مهاباد به تصرف درآمد.

وی با اشاره به همراهی ارتش با انقلاب اسلامی افزود: ارتش همواره با فداکاری در کنار ملت و انقلاب بوده و ۴۸ هزار شهید را در دفاع مقدس تقدیم مردم و نظام کرده است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی نیز ارتش همواره در برهه‌های مختلف مثل امدادرسانی در بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: ارتش همواره پای کار است و جمله، «ارتش فدای ملت» را به معنای واقعی کلمه تعریف کرده است.

بیرانوند افزود: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید را تقدیم این نظام کرده است و بعد از دفاع مقدس نیز همچنان با توجه‌به وظیفه ذاتی که در قانون اساسی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است که تعداد آن در استان زنجان ۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به برخی از خدمات ارتش در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش در این مدت اقدامات ارزشمندی در خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است؛ سیل گلستان؛ سیل خوزستان؛ سیل فارس و زلزله سرپل ذهاب و مواقع بحرانی انجام داده است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان با بیان اینکه تسلیحات جدید دارای ویژگی خاصی چون هدفمند بودن، دور زن بودن، هوشمند بودن و قابلیت شبکه داشتن است، متذکر شد: به جرئت می‌توانیم بگوییم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از به‌روزترین وسایل و تجهیزات موجود بهره‌مند می‌شوند، تجهیزاتی که بتواند پاسخ‌گویی برای هر نوع تهدیدی باشد.

بیرانوند با تأکید بر اینکه هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیه نیروهای مسلح در اوج آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارند، افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حال حاضر یک نیروی همدل و هم‌افزا در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در تحقق امنیت توان رزمی و آمادگی دفاعی است و آمادگی این را داریم که در کنار سایر نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ کوبنده‌ای به هر نوع تهدیدی بدهیم.

وی ادامه داد: بزرگداشت یادواره شهید صیاد شیرازی، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، ویزیت رایگان برای عموم مردم به مدت سه روز در بیمارستان ارتش از جمله برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز تأسیس این نیروی نظامی است.

کد خبر 744832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.