اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند

طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی، ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی شهرستان بیرجند به صورت هم‌زمان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، به مناسبت گرامیداشت دهه تشکیل حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، تعداد ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ به صورت هم‌زمان در سطح شهرستان به متقاضیان تحویل داده شد.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی در این مراسم، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به‌عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی عنوان کرد.

تنها تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایمنا، در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت ۲۴۵۰ متر مربع از معابر روستای شریف‌آباد نیز با اعتبار ۵۱۵ میلیون تومان نیز به بهره‌برداری رسید و سپس به صورت متمرکز ۱۰۰ واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل داده شد و به این ترتیب نه‌هزاروچهارصدوپنجاهمین واحد مقاوم‌سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 744816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.