۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از جذب حدود ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از جذب حدود ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در این استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به منظور افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از محل اعتبارات خط ۱۱ به این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: سال گذشته از مبلغ کل تخصیص یافته به استان، ۵۶ میلیارد تومان توسط بهره‌برداران جذب و دریافت شده است، تعداد افراد معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات بانکی ۶۰۷ نفر به مبلغ ۲۸۴ میلیارد تومان بوده که از این تعداد ۲۱۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ ۵۶ میلیارد تومان شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با استفاده از تسهیلات بانکی جذب شده، ۵۲ دستگاه تراکتور باغی به مبلغ ۱۹۴ میلیارد ریال و تعداد ۱۶۲ دستگاه انواع دنباله‌بند و ادوات کششی کشاورزی به مبلغ ۳۶۵ میلیارد ریال به ناوگان مکانیزه استان افزوده شده است.

عطایی از تولید ۵۰۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی این استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و تاکید کرد: تولید این میزان گوشت بوقلمون نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۴۴۱۷ تن بوده حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی تولید گوشت بوقلمون در واحدهای پرورش تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰۰ تن بوده که این میزان به طور کامل محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ واحد پرورش گوشت بوقلمون به ظرفیت ۲۸۲ هزار و ۹۰۰ قطعه در استان فعال بوده مدت زمان دوره پرورش گوشت بوقلمون چهارماهه است.

عطایی تاکید کرد: بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی در این استان در شهرستان تاکستان با ظرفیت ۶۴ هزار و ۱۰۰ قطعه و بازار مصرف گوشت بوقلمون استان قزوین بیشتر استان‌های تهران، کرج و اصفهان است.

کد خبر 744765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.