انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم

مدیرعامل سازمان حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری قم از خط کشی ۱۰۰ هزار متر خطوط طولی دو جزئی سازگار با محیط زیست در معابر شهر قم در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: تا پیش از ۱۴۰۲ معمولاً خط کشی‌های معابر سطح شهر به صورت سرد اجرا می‌شد اما از سال ۱۴۰۲ اجرای خطوط به شکل دوجزئی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از مزایای خطوط دو جزئی طول عمر بیشتر و کسب استانداردهای جهانی و مطابقت بیشتر با محیط زیست است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: خطوط دو جزئی در معابر و مسیرها و در ساعات روز یا شب به شکلی بهتر قابل مشاهده است و راحت‌تر می‌توان رانندگی کرد.

خلیلی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰۰ متر خطوط طولی دوجزئی اجرا شده بود، اما در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار متر خطوط طولی دوجزئی در سطح معابر و در سطح شهر اجرا شد و پیشرفت بسیار خوبی به حساب می‌آمد و در سال ۱۴۰۳ نیز این برنامه توسعه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: ماندگاری این خطوط ۲۴ تا ۳۶ ماه است، در حالی که رنگ‌های سرد حدود چهار تا شش ماه ماندگاری دارند و در طول یک سال باید دو تا سه بار مجدد اجرا شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به وجود مشکلات ترافیکی در تجدید چند ماه یک‌بار خط‌کشی‌های ترافیکی گفت: از طرفی مشکلات زیست‌محیطی نیز برای این مسئله تعریف شده است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

خلیلی با اشاره به اینکه راه‌بندان‌های ترافیکی برای خط‌کشی معابر برای شهروندان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، افزود: بر همین اساس تلاش کردیم تا به مسئله خط‌کشی‌های دوجزئی روی بیاوریم.

کد خبر 744756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.