راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه‌اندازی اولین مرکز ترس از زایمان «توکو فوبیا» کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا یکشنبه _ بیست و ششم فروردین _ در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی اولین مرکز ترس از زایمان «توکو فوبیا» کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

وی بیشترین علت تمایل مادران به سزارین را به علت ترس از درد زایمان طبیعی عنوان کرد و افزود: ترس از بارداری و زایمان، توکوفوبیا می‌گویند، ممکن است زنانی که در این رابطه ترس دارند، علی‌رغم علاقه‌ای که به بچه‌دار شدن دارند، از باردار شدن امتناع کنند یا در صورت وقوع بارداری سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: به‌زودی مرکز توکوفوبیا در بخشی از ساختمان کلینیک تخصصی مادر و کودک منزه شهر کرمانشاه با همکاری معاونت بهداشت درمان، گروه سلامت باروری دانشکده پرستاری مامایی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این مرکز از مادرانی پذیرش می‌شوند که بدون علت پزشکی خواهان زایمان به روش سزارین بوده و یا دارای ترس از زایمان (متوسط به بالا) هستند و از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بهداشتی ارجاع شده‌اند.

کد خبر 744525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.