جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سعید زارع‌زاده با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این کمک معیشت غیر از یارانه‌ها است که به کل جامعه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها افزود: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده، اما بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و رشد مناسبی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده و ارقام پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر، سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زارع‌زاده از تأمین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و تصریح کرد: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد، چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و مابه‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

وی گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم، در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

کد خبر 744473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.