واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود

استاندار البرز گفت: سال گذشته در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، حائز رتبه نخست کشور شدیم و سال جاری نیز می‌توانیم با تمرکز روی امنیت غذایی استان و در راستای احیای واحدهای دامداری سبک و سنگین در کشور، پیشتاز باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌های استان را در مسیر تولید کالاهای اساسی، کنترل ورود و خروج اقلام و نظارت بر نحوه عرضه معطوف کنیم، اظهار کرد: ضرورت دارد پس از شناسایی واحدهای تولید گوشت در استان به حل موانع آن‌ها برای افزایش ظرفیت تولید بپردازیم.

وی افزود: این توان را داریم که با تهیه برنامه و راهبردی ویژه، هدف‌گذاری دقیقی برای افزایش تولید گوشت در استان تعیین و به عنوان الگو در کشور مطرح کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، حائز رتبه نخست کشور شدیم و امسال نیز می‌توانیم با تمرکز روی امنیت غذایی استان، در راستای احیای واحدهای دامداری سبک و سنگین در کشور پیشتاز باشیم.

عبداللهی اضافه کرد: بر مبنای برگزاری مداوم جلسات تنظیم بازار و پیگیری‌های دستگاه مربوطه، سال گذشته ۱۹ مرغداری فعال شد و ۹ واحد نیز برای افزایش ظرفیت تولید مورد حمایت قرار گرفت و به رشد ۴۳ درصدی تولید در این بخش رسیدیم.

وی گفت: توفیقات بزرگی حاصل شده است و باید به مردم گزارش عملکرد ارائه دهیم، از این رو ضرورت دارد مدیران با حضور در نماز جمعه، صدا و سیما و از طریق رسانه‌ها، آگاهی بخشی، امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی کنند.

عبداللهی افزود: ضرورت دارد کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات دامداری‌های سبک و سنگین با هدف حمایت و جانمایی واحدهایی که در بافت شهری قرار گرفته‌اند، تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز در استان را باید با تعیین هدف افزایش دهیم، تاکید کرد: ۱۷۲ واحد تولید دام سبک و سنگین به دلایل مختلف در استان غیرفعال هستند که باید برای احیای آن‌ها اقدام شود.

کد خبر 744421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.