توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن انواع کودهای شیمیایی در سال گذشته میان بهره‌برداران این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن انواع کودهای شیمیایی طی سال گذشته در بین بهره‌برداران این استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۵۰ هزار تن ازته، ۸۶۵۰ تن فسفاته و ۲۱۶۵ تن پتاسه است.

وی با بیان اینکه میزان کود توزیع شده ازته ۹۳ درصد، فسفاته ۵۸ درصد و پتاسه ۹۶ درصد بوده است، افزود: بر اساس سهمیه تخصیصی توزیع کودهای شیمیایی در سال گذشته برای استان، ۵۳ هزار و ۸۵۱ تن ازته فسفاته ۱۴ هزار و ۸۴۹ تن و ۲۲۵۰ تن پتاسه تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کود شیمیایی یارانه‌ای به محصولات زراعی استان و بخشی از باغ‌هایی که شناسنامه‌دار شده‌اند، تخصیص یافته است.

عطایی تاکید کرد: در حال حاضر کود مورد نیاز سرک مزارع گندم و جوی آبی و دیم در حال توزیع میان بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است.

وی گفت: تهیه به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار ضروری است و توزیع مناسب و به موقع کودهای شیمیایی و مصرف بهینه آن بر عملکرد محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 744413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.