سفر به سرزمین ابرها: درفک گیلان، مقصدی رویایی برای طبیعت‌گردان

دُرفَک، نام یکی از قله‌های رشته‌کوه البرز است در منطقه عمارلو و بخش خورگام شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد. طبیعت بکر اطراف این قله به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم گیلان توجه بسیاری از طبیعت‌گردان را به خود جلب کرده است‌.

با توجه به مناسب‌بودن قیمت بلیط قطار عده زیادی از علاقه‌مندان به بازدید از درفک با رزرو آنلاین بهترین هتل گیلان و خرید بلیط قطار سفر خود را به این سرزمین رویایی آغاز می‌کنند. در این مطلب قصد داریم هر آنچه که باید درباره درفک گیلان بدانید را توضیح دهیم.

معرفی درفک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گیلان

وجود تعداد زیادی جاذبه گردشگری در گیلان این استان را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری شمال ایران تبدیل کرده است. هر سال تعداد زیادی مسافر از سراسر کشور با قطار به این استان سفر می‌کنند و با مستقر شدن در بهترین هتل گیلان برای بازدید از جاهای دیدنی آن آماده می‌شوند. یکی از جاهای دیدنی معروف گیلان، قله درفک و محیط بکر و طبیعی اطراف آن است‌. ارتفاع این قله از سطح دریا ۲۷۰۰ متر و محل قرارگیری آن روی یک آتشفشان خاموش در رشته‌کوه‌های البرز بین شهرهای رودبار و سیاهکل است‌.

منطقه ییلاقی و حفاظت‌شده درفک در روستایی به نام دشتویل و در ۲۷ کیلومتری شمال شرق رودبار قرار دارد. این منطقه با ۹۹ هکتار مساحت پوشش گیاهی بی‌نظیر و متنوعی شامل درختان گردو، صنوبر، تمشک، بلوط، لرگ، شیردار، شمشاد و ممرز و غیره وجود دارد. با وجود حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای، پلنگ، شغال، گراز، گربه جنگلی، شوکا، مارال، رودک، سمور در این زیستگاه جانوری از سال ۱۳۷۴ شکار در منطقه درفک ممنوع است‌.

سفر به سرزمین ابرها: درفک گیلان، مقصدی رویایی برای طبیعت‌گردان

آشنایی با جاهای دیدنی منطقه ییلاقی درفک

وقتی قصد دارید با خرید بلیط قطار راهی شمال شوید و با اقامت در بهترین هتل گیلان بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان را شروع کنید، ابتدا باید درباره جاذبه‌های مورد نظر خود را اطلاعات بیشتری کسب کنید. در منطقه درفک چند جای دیدنی بسیار زیبا وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

قله درفک و اطراف آن

یکی از زیباترین جاهای دیدنی منطقه درفک همان قله‌ای است که نام منطقه را با توجه به آن انتخاب کرده‌اند. اطراف قله پر از مناظر سرسبز شامل دشت و جنگل است و مکان بسیار مناسبی برای چادر زدن محسوب می‌شود؛ البته در زمان چادر زدن حواستان به حیوانات موجود در این زیستگاه باشد. در این بخش از درفک چند اقامتگاه بوم‌گردی نیز وجود دارد. مسافرانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارند به جای هتل می‌توانند در یکی از بوم‌گردی‌های ارزان اقامت داشته باشند.

یخچال درفک

یخچال درفک یا همان دهانه آتشفشان مهم‌ترین جای دیدنی و جاذبه گردشگری منطقه درفک یخچالی در نزدیکی قله است که با داشتن ۲ هزار متر طول و ۷۰۰ متر عرض به‌عنوان بزرگ‌ترین دهانه آتشفشان در ایران شناخته می‌شود. دامداران چند کلبه سنگی در اطراف یخچال ساخته‌اند تا در استراحتگاهی برای فصل‌های بهار و تابستان باشد. این بخش از درفک با وجود یک دریاچه کوچک و پوشش گیاهی بسیار زیبا توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

غار یخی درفک

غار یخی یکی دیگر از جاهای دیدنی منطقه درفک است که ارتفاع آن از سطح دریا ۲۴۰۰ متر است و در گوشه یخچال درفک قرار دارد. طول این غار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است. با بارش برف در فصل زمستان، این غار مملو از برف و برف‌ها به یخ تبدیل می‌شود. علاقه‌مندان به غارنوردی و یخ‌نوردی قبل از ورود به غار یخی حتما باید تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند؛ زیرا دهانه باریک غار بسیار خطرناک است.

غار آهکی نوچاه درفک

غار آهکی نوچاه در نزدیک غار یخی درفک واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. به اعتقاد مردم بومی در داخل این غار ۴ امامزاده مدفون شده وجود دارد؛ به همین با روشن کردن شمع در اطراف غار نذرونیاز می‌کردند. زلزله سال ۱۳۶۹ باعث شد که قسمت بزرگی از غار نوچاه از بین برود و دهانه آن مسدود شود.

سفر به سرزمین ابرها: درفک گیلان، مقصدی رویایی برای طبیعت‌گردان

برای اقامت در منطقه درفک گیلان چه گزینه‌هایی وجود دارد؟

مسافرانی که با تهیه بلیط قطار برای بازدید از جاهای دیدنی درفک راهی گیلان می‌شوند، برای اقامت گزینه‌های مختلفی پیش رو دارند. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

هتل‌ها و مسافرخانه‌های نزدیک به منطقه درفک

یکی از گزینه‌های مناسب و پرطرف‌دار برای اقامت در گیلان و بازدید از درفک انتخاب یکی از هتل‌ها یا مسافرخانه‌های نزدیک به این منطقه است. هزینه این نوع اقامت به تعداد ستاره‌های هتل و امکانات رفاهی موجود در آن بستگی دارد. اگر قصد دارید علاوه‌بر منطقه درفک از سایر جاهای دیدنی رودبار مانند روستای انبوه، روستای داماش، تپه باستانی مارلیک، امامزاده محتشم اسطلخ جان، فیلده، امامزاده طاهر رستم‌آباد، آبشار کلشتر، غار دربند رشی و غیره نیز بازدید کنید، اقامت در هتل بهترین نوع اقامت محسوب می‌شود.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی درفک

یکی دیگر از گزینه‌های اقامت برای بازدید از منطقه درفک انتخاب یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در این منطقه است. هزینه اقامت در بوم‌گردی‌های درفک از هزینه اقامت در هتل یا مسافرخانه مقرون‌به‌صرفه‌تر است و گردشگران می‌توانند در یک محیط سنتی اقامت داشته باشند. فاصله بوم‌گردی‌ها با جاهای دیدنی درفک بسیار نزدیک است و از لحاظ رفت‌وآمد محدودیتی برای گردشگران وجود ندارد.

اقامت در چادرهای مسافرتی

یکی از پرطرف‌دارترین گزینه‌های اقامت در منطقه درفک گیلان کمپینگ کردن با استفاده از چادرهای مسافرتی است. این نوع اقامت بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و هزینه‌ای برای گردشگران به همراه ندارد.

خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو بهترین اقامتگاه یا هتل گیلان در سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم گیلان و جاهای دیدنی آن یعنی منطقه ییلاقی درفک صحبت کردیم. با توجه به ارزان بودن قیمت بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما اکثر گردشگران علاقه‌مند به بازدید از درفک گیلان با خرید آنلاین بلیط قطار راهی این استان می‌شوند. اگر قصد سفر به گیلان را دارید برای خرید بلیط می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی به‌عنوان معتبرترین سایت خدمات آنلاین گردشگری ایران همواره با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات سعی دارد، رضایت تمام کاربران خود را جلب کند. در این سایت کاربران علاوه بر خرید بلیط از شرکت‌های ریلی مختلف می‌توانند برای رزرو یکی از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های نزدیک به منطقه درفک نیز اقدام کنند.

کد خبر 744350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.