روایتی از یک عکس ماندگار

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در یادداشتی روایتی از یک عکس ماندگار با حضور شهیدان‌حجازی، خرازی و زاهدی نوشت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی آرسته دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب استان اصفهان در یادداشتی به مناسبت سالگرد شهید حجازی نوشت:

《روز جمعه بیست‌وپنجم فروردین ماه سومین سالگرد شهید سرلشکر سید محمد حجازی و هفتمین روز شهادت سر لشکر زاهدی در گلستان شهدا بود و خداوند روحشان را با ائمه اطهار محشور کند و یاد خاطره‌ای از سال ۶۲ در جبهه افتادم.

به اتفاق جمعی از مسئولان آمورش و پرورش به جبهه رفتیم و در ابتدا وارد مقر نیروها در اهواز شدیم که مسئول آن سردار بنی‌لوحی بود و سالن پر از بسیجی آماده نبرد در خط مقدم بودند و همه یکجا برادر بزرگوار حاج اکبر پاکزاد را سردست تشویق می‌کردند چون همه آن‌ها را ایشان آموزش نظامی در اصفهان داده بود و اکثراً هم به درجه شهادت رسیدند که روحشان با ائمه اطهار محشور باد.

در آن محل همه بزرگواران سرداران احمد حجازی، محمد حجازی، سردار خرازی و سردار زاهدی از لشکر امام حسین (ع) و دیگر بزرگان به استقبال معلمین خود آمدند و همراه ما مرد خوش بیان جبهه حاجی وجعلنا بود که همه او را دوست داشتند.

برادرانی که از آموزش و پرورش آمده بودند مرحوم دکتر حسینی، مرحوم جدیدی، مرحوم ارجاوند، آقایان طباطبایی، زهتاب، طغیانی و حاج آقا کوچک‌زاد و اینجانب بودیم که به اتفاق به خط‌های مختلف من‌جمله تنگه چذابه رفتیم‌.

در تنگه، لشکر امام رضا (ع) از خراسان مستقر بود و ما سنگر به سنگر با آن‌ها دیدار کردیم و حاج‌آقا کوچک‌زاده همه را به فیض می‌رساند؛ به سردار خرازی و سردار زاهدی و برادر عرب گفتیم برویم اول خط چون آتش سنگین بود گفتند نمی‌شود، فردا آموزش و پرورش تعطیل می‌شود و حاجی وجعلنا صدای تیرها و رگبارهای سنگین را به شوخی می‌گرفت و می‌گفت این‌ها تخمه بو می‌دهند.

یادشان به خیر؛ فردای آن روز در این تنگه اکثراً شهید شدند و در این تنگه لشکر امام حسین (ع) مستقر و حاجی وجعلنا عابدی مفقودالاثر شد؛ خدا روح همه آن‌ها را با امام حسین (ع) محشور کند و ما مدیون خون آن‌ها نشویم و بر همه ما واجب است به وصیت آن‌ها را عمل کرده و گوش به فرمان امام و مقام معظم رهبری باشیم و هرگز تحت تأثیر شبکه‌های معاند داخلی و خارجی قرار نگیریم و مواظب فرزندان و خانواده باشیم و یادمان باشد راه شهدا را باید ادامه دهیم. 》

کد خبر 744218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.