عملکرد تیم‌های ملی کبدی در هانگژو قابل دفاع نبود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: توقع از کبدی بالا رفته است و دوست داشتیم به اهدافی که در هانگژو داشتیم برسیم، اما نتایج تیم‌های ملی قابل دفاع نبود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین تمرکز ما روی بازی‌های آسیایی هانگژو بود. اردوهای زیادی را در بخش بانوان و مردان تا شهریور یعنی زمان اعزام برگزار کردیم، اما از برگزاری مسابقات ساحلی و جوانان کشور و لیگ برتر در بخش بانوان و مردان غفلت نکردیم.

کتاب قانون داوری بین‌المللی را تدوین می‌کنیم

وی افزود: همچنین کلاس داوری بین‌المللی را با حضور ۱۶ کشور برگزار کردیم و به‌دنبال تدوین کتاب قانون داوری هستیم. بنا داریم تا مربیان ایرانی را بروز کنیم و پرورش دهیم تا از مربیان خارجی بی‌نیاز شویم.

نتایج تیم‌های ملی در هانگژو قابل دفاع نبود

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: در سال گذشته در بازی‌های آسیایی هانگژو تیم ملی مردان به هند باخت و نایب قهرمان شد. همچنین تیم ملی بانوان با شکست برابر چین‌تایپه به برنز رسید و نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم. توقع از کبدی بالا رفته است و دوست داشتیم به اهدافی که در هانگژو در نظر گرفتیم برسیم، اما نتایج تیم ملی در هانگژو قابل قبول و دفاع نبود.

وی یادآور شد: به همین دلیل به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم دوباره به مدال طلا برسیم که یکی از آن‌ها پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی است. از آغاز سال جدید به دنبال این می‌رویم تا جوانان بیشتری در ترکیب اصلی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان حضور پیدا کنند.

درخواست ۴ میزبانی را به فدراسیون جهانی دادیم

وی یادآور شد: در بحث بین‌المللی و آسیایی هم به دنبال این هستیم تا میزبانی جام باشگاه‌های آسیا که برای اولین بار برگزار می‌شود، برعهده بگیریم و در کنار آن درخواست میزبانی برای کبدی ساحلی قهرمانی جهان، مسابقات سرکل کبدی جهان و جوانان جهان در بخش پسران در اصفهان را به فدراسیون جهانی داده‌ایم و منتظر بررسی این درخواست‌ها هستیم.

در حال اصلاح اساسنامه کنفدراسیون آسیا هستیم

اورسجی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال تعیین اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون کبدی آسیا تا یک ماه آینده هستم و بیشتر اعضای آن از دیگر کشورهای آسیایی هستند. اساسنامه کنفدراسیون آسیا هم مشکلاتی دارد و ما در حال برطرف کردن مشکلات و اصلاح اساسنامه هستیم.

رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا افزود: کمیته‌های کنفدراسیون آسیا هم در حال نگارش است. کار چند کمیته تمام شده و ۱۶ کمیته برای کنفدراسیون آسیا تعریف کردیم که هیچکدام دارای آئین نیستند. گروهی از بچه‌ها هم در حال کار روی کمیته داوران، مسابقات فنی، آموزشی و بین‌المللی هستند. یک سری از کرسی‌ها در آسیا برای ایرانیان می‌تواند فرصت جدیدی مهیا کند.

می‌خواهیم کبدی را در اروپا فعال کنیم

وی درباره توسعه کبدی در اروپا عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم به‌دنبال این هستیم تا اولین دوره مسابقات کبدی را در آلمان با مدیریت کنفدراسیون آسیا برگزار کنیم. می‌خواهیم کمک کنیم تا این رشته در اروپا هم راه‌اندازی شود. تاکنون کشورهای اروپایی در کبدی فعال نبودند، اما الان لهستان فعال شده و میزبان کبدی ساحلی اروپاست. هرچند در کبدی استاندارد، کشورها تیم ندارند و اکنون به شدت در حال تمرین هستند و لهستان، دانمارک، آلمان، سوئد و اتریش تیم ملی کبدی را تشکیل دادند.

مازندرانی از کبدی حذف شدنی نیست

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان تیم‌های کبدی بانوان و مردان اظهار کرد: در کمیته فنی این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا فرد اصلح را انتخاب کنیم. غلامرضا مازندرانی یکی از سرمایه‌های کبدی است و این همه تجربه دورانداختنی و حذف‌شدنی نیست.

منبع: ایرنا
کد خبر 744000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.