رگبارهای بهاری تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر شنبه تا شب پنجشنبه در سطح استان رخداد رگبار پراکنده بهاری، گاهی رعد برق تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از بعد ظهر شنبه تا شب پنجشنبه (بیست‌وپنجم تا سی‌ام فروردین) در سطح استان رخداد رگبار پراکنده بهاری، گاهی رعد برق تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال تقویت بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد.

وی افزود: احتمال جاری شدن رواناب و پرآب شدن موقتی مسیل‌ها، خیزش موقتی گرد و خاک و خسارت به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هوای هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود، توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود و ضروری است که آب سدها در جنوب استان نیز مدیریت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

ملاشاهی بیان کرد: شدت این سامانه در روز یکشنبه در زاهدان و ارتفاعات مرکزی، جنوبی و سواحل، در روز سه‌شنبه در نیمه‌جنوبی و در روز پنجشنبه در همه مناطق خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال تقویت بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد، بارش در ارتفاعات حوضه‌های آبریز منتهی به شمال استان نیز قابل توجه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و تمندان با ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین و چابهار با ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

کد خبر 743961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.