فروش حیوانات ذبحی در بازار پرندگان زینتی اصفهان ممنوع می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ساختمان بازار پرندگان زینتی در حال احداث است، گفت: پس از بهره‌برداری از این بازار، امکان فروش حیوانات ذبحی وجود ندارد و فروشندگان باید پرندگان زینتی را با رعایت دستورالعمل بهداشتی به‌فروش برسانند.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پرندگان ذبحی از جمله مرغ و خروس مقوله‌ای جداگانه است که شهروندان بیشتر برای انجام نذر خریداری می‌کنند.

وی افزود: هر چند در این رده نیز پرندگان زینتی همچون مرغ و خروس‌های زینتی نیز به فروش می‌رسد، برای این‌ها مجموعه‌ای در پل تمدن مکان‌یابی شد و قرار بود که به این قسمت انتقال پیدا کنند، اما دستگاه‌های نظارتی اشکالاتی را به این محل وارد کردند که موجب توقف این اقدام شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این سازمان دو پروژه در رابطه با بازار پرندگان ذبحی و زینتی مطرح شد و در حال پیگیری است.

ماه‌آورپور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه جدی از دستگاه‌های نظارتی داشته باشند، گفت: اگر قرار است جابه‌جایی انجام نشود، حداقل می‌توانیم مخاطرات آن را برای مردم بیان کنیم، چراکه این سوال مطرح است که در پرنده‌فروشی، چرا همستر یا سگ فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان بازار پرندگان زینتی در هفت طبقه با زیربنای هر طبقه ۱۰۸۶ متر مربع و زیربنای کل ۷۶۰۰ متر مربع طراحی شده است، ادامه داد: کاربری‌های تعریف شده در ساختمان بازار پرندگان زینتی شامل غرفه‌های فروش پرندگان و تجهیزات، بخش‌های اداری، اطلاعات و پذیرش، اتاق معاینه، اتاق دامپزشک، نگهداری پرندگان بیمار، اتاق قرنطینه، آزمایشگاه، رختکن، سرویس بهداشتی، حراست و نگهبانی است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دستگاه‌های نظارتی درخواست کردیم که با تعامل مشکل را رفع کنیم، اما نتیجه نگرفتیم و این موضوع در حال پیگیری است تا به محض تعیین تکلیف، این کار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یک‌سری مسائل را خود شهروندان باید حل کنند و منتظر مسئولان نباشند، به‌عنوان مثال با اصلاح فرهنگ خرید این امر انجام می‌شود، اگر تمام شهروندان خود را جای اهالی آن منطقه بگذارند و پرندگان ذبحی را از این مکان خریداری نکنند، طبق قانون فروش پرندگان ذبحی خارج از حریم شهری انجام می‌شود.

ماه‌آورپور با بیان اینکه این مغازه‌ها علاوه بر پرندگان ذبحی، پرنده‌های زینتی‌‎ و تعدادی از حیوانات را نیز به فروش می‌رسانند، گفت: حتی اگر بازار پرندگان راه‌اندازی شود، امکان فروش حیوانات ذبحی در این مکان وجود ندارد، این فروشندگان در صورتی می‌توانند در بازار ارغوان مستقر شوند که پرندگان زینتی را با رعایت دستورالعمل بهداشتی به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه محل در نظر گرفته شده برای ساماندهی فروشندگان پرندگان ذبحی در محدوده پل تمدن در محدوده شهر قرار دارد، افزود: یکی از اشکالاتی که دستگاه نظارتی وارد می‌کند، به همین مورد مربوط است که مشکل را از یک نقطه در شهر به نقطه‌ای دیگر انتقال می‌دهید و دردی دوا نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: این بازار در هفت طبقه و طراحی آن شبیه برج کبوتر است که تلاش می‌کنیم طبق برنامه‌ریزی و در مدت زمان مشخص شده احداث شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 743920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.