خون‌بهای شهدایمان آزادی قدس خواهد بود/ آمریکا و اسرائیل در غرب آسیای جدید شکست خورده هستند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: خون شهدای مدافع حرم مانند قاسم سلیمانی‌ها و خون بیش از صد هزار شهید و مجروح شهید غزه، خون بهای شهیدان و فرزندان جبهه مقاومت از لبنان تا یمن از عراق تا سوریه و زمینه ساز قدس شریف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی عصر امروز _جمعه بیست‌وچهارم اسفند_ در مراسم هفتمین روز شهادت شهید حاج علی زاهدی و سومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی اظهار کرد: خوشحالم که در جمع نورانی و پرصلابت شما همشهریان عزیزم، مردم مؤمن، شجاع و خردمند و خانواده‌های گرانقدر شهدای اخیر در این مکان مقدس حاضر هستم.

وی افزود: لسان‌الارض و تخت فولاد هزاران سال است که برقرار است و قدمگاه علما، ادیبان بوده و ۴۵ سال است که مزار شهیدان است؛ در گذشته به ما می‌گفتند یکی از درهای بهشت در لسان‌الارض باز می‌شود و باورم این است که ۷۰۰۰ شهید در راه اسلام بهشتی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا عنوان کرد: شب گذشته که به زیارت شهدا آمدم، از شهدای کردستان تا شهدای جبهه مقاومت چهره آن‌ها آشنا بود و در این راستا از وجود آن‌ها که زنده هستند استعانت می‌طلبم تا آنچه در قلب داغدیده‌ام می‌گذرد بر زبانم جاری شود.

سرلشکر صفوی بیان کرد: از سمت رهبر انقلاب وکیل هستم تا سلام ایشان را به تک تک تشییع کنندگان مراسم تشییع سردار حاج علی زاهدی برسانم؛ در این یک هفته در اصفهان سنگ تمام گذاشتید و این روحیه شجاعت در روحیه جوانان اصفهان موج می‌زند.

وی با بیان اینکه از سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری و دست‌اندرکاران مراسم تشییع شهید زاهدی تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: تشییع پیکر شهید زاهدی با زبان روزه، قلب امام زمان (عج) را خشنود کرد و روحیه جهاد و مقاومت مردم اصفهان را به تمام جهان نشان داد؛ هم دوستان انقلاب را خوشحال کرد و هم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را غمناک ساخت.

سرلشکر صفوی با اشاره به وضعیت نابسامان رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: یک هفته است که صهیونیست‌ها در حالت وحشت کامل و آماده‌باش هستند و حمله نظامی به رفح را متوقف کردند؛ آن‌ها نمی‌دانند که ایران می‌خواهد چه‌کار کند؛ وحشت آن‌ها و حامیانشان را گرفته و این جنگ رسانه‌ای، روانی و سیاسی، از خود جنگ برای آن‌ها وحشتناک‌تر است؛ هرشب منتظر هستند و عده زیادی فرار کردند و به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

شهادت، گل خوشبو و معطری است که فقط به مشام بندگان خاص خدا می‌رسد

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دومین بخش صبحت یک تحلیل سیاسی نظامی کوتاه و باورم از جنگ اسرائیل در غزه است، تصریح کرد: شهادت، گل خوشبو و معطری است که فقط به مشام بندگان خاص خدا می‌رسد و جهاد فی سبیل الله، دری از درهای بهشت است که افراد خاصی به آن نائل می‌شوند؛ شهید بهشتی (ره) گفت: «بهشت را به بها می‌دهند، نه به بهانه».

سرلشکر صفوی عنوان کرد: شهید زاهدی و شهید حجازی، عاشق قرآن و با آن محشور و مأنوس بودند؛ زیارت عاشورا و عشق و محبت چهارده معصوم، به‌خصوص حضرت مهدی (عج) کلید و رمز عبور از پل صراط و رسیدن به جنت و رضوان الهی است و مردم اصفهان با قرآن و اهل بیت مأنوس هستند؛ اصفهان دارالمجاهدین، دار العلما و دارالشهدا، قلب ایران و ایران قلب جهان اسلام و پایتخت امیرالمومنین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: این سخن بنده حقیر نیست بلکه علامه طباطبایی (ره) صاحب تفسیرالمیزان این را گفتند و من اعتقاد دارم که در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هرگاه خداوند اذن دهد، بزرگترین دولت و ملت حامی حضرت مهدی (عج)، ملت ایران و جمهوری و انقلاب اسلامی ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شهید زاهدی چقدر زیبا رفت؛ با زیارت امام رضا (ع) و در لیالی قدر آن‌قدر زیبا جسم پاکش تکه‌تکه شد و با همه دوستان خداحافظی کرد؛ امروز که به زیارت خانواده صبور و متدین او رفتم، روحیه قوی همسر و فرزندانش را دیدم که در برابر ۱۴ سال هجران، آن هم به غیر از ۸ سال جنگ تحمیلی، تحمل کردند، تاکید کرد: درود خدا بر همسران شهدا و فرزندان جانبازان باد، این روحیه‌ها بسیار مقاوم است و آن‌ها هم در ثواب شهیدان شریکند با وجود اینکه داغدار هستند؛ شهید زاهدی و شهید حجازی در روزهای آخر از خود بی‌خود شده بودند و در فضای دیگری به سر می‌بردند.

سرلشکر صفوی گفت: سردار شهید سید محمد حجازی، در سال‌های قبل انقلاب نیز مجاهد سبیل الله و هم از بنیان‌گذاران سپاه در اصفهان بود؛ هر دو شهید، حکم از فرمانده معظم کل قوا داشتند و شهادت این عزیزان داغ فراموش نشدنی برای ملت ایران است؛ ملت ایران این شهادت‌ها را فراموش نمی‌کنند و دست آمریکا و اسرائیل به فضل الهی از منطقه غرب آسیا قطع خواهد شد.

خون‌بهای شهدایمان آزادی قدس خواهد بود

وی با بیان اینکه خون شهدای مدافع حرم مانند قاسم سلیمانی‌ها و خون بیش از صد هزار شهید و مجروح شهید غزه، خون بهای شهیدان و فرزندان جبهه مقاومت از لبنان تا یمن از عراق تا سوریه و زمینه‌ساز قدس شریف خواهد بود، ادامه داد: خدا می‌داند که ما از مردن از راه خدا هرگز نترسیدیم و همواره در خط مقدم حضور داشتیم؛ بعد از جنگ هم خود را در جبهه دفاع و یار و سرباز رهبر می‌دانیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با یادآوری اینکه با این دو شهید بیش از چهل سال رفیق و هم‌رزم بودیم و یک جا می‌جنگیدیم، توضیح داد: اولین خصوصیت مشترک آن‌ها، حضور مشترکشان طی چندین سال در جبهه مقاومت و تقویت این جبهه برای مبارزه با صهیونیست‌های اشغالگر متجاوز به لبنان و تقویت دفاع استراتژیک امنیت ملی ایران در برابر تهدیدهای صهونیست‌ها است، دومین صفت مشترکشان این بود که هر دو تربیت شده اسلام ناب بودند؛ شهید حجازی سابقه طلبگی داشت و پدر شهید زاهدی، یک روحانی بود که آهنگری می‌کرد و حقوق طلبگی نمی‌گرفت، همچنین برادران شهید زاهدی اکثر اوقات در جبهه بودند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه خصوصیت سوم این است که هر دو شهید قبل جبهه مقاومت نیز فرمانده بودند، خاطرنشان کرد: شهید زاهدی هم فرمانده نیروی هوا فضا و هم نیروی زمینی و شهید حجازی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج از سال ۷۶ تا ۸۶ بود؛ دوران طلایی بسیج، دوران فرماندهی ایشان بود؛ بسیج سازندگی را ایشان راه‌اندازی کرد و یک تفکر استراتژیک داشت؛ هردو شهید بسیار خوش‌اخلاق بودند و در زمان جنگ شیران بیشه حیدر بودند؛ اگر بخواهیم مصداقی بگوییم، «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند.

وی افزود: شهید زاهدی ۱۴ سال در جبهه مقاومت بود و در لبنان و سوریه هم مثل زمان جنگ رزمنده، هر لحظه منتظر شهادت بود، آن‌ها سی و چند سال بعد از جنگ برای امنیت و انقلاب ملت ایران و عمق بخشی به آن تلاش کردند و در مقابل انواع تهدیدات برون مرزی و صهیونیستی ایستادند زیرا ما هم آرمانگرا و هم واقع‌گرا هستیم و دفاع استراتژیک جزو اهدافمان است.

صهیونیست‌ها ترسوترین ملت جهان هستند

مشاور عالی فرمانده کل قوا عنوان کرد: سیدحسن نصرالله چند خصوصیت درباره شهید زاهدی گفته است، مثلاً اینکه شهید مهاجر الی الله، خستگی ناپذیر، دارای نظم و انضباط بالا، شاد در شادی ما و با درد ما همدرد بود، شجاعت ایشان حتی از زمانی که در دفاع مقدس که خط‌شکن بودند، ستودنی است، جنگ، خلاقیت، تدبیر، اشراف اطلاعاتی، آمادگی عملیاتی، شجاعت، و تجهیزات می‌خواهد؛ ما ایرانیان، شجاع هستیم و صهیونیست‌ها ترسوترین ملت جهان هستند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: رهبر مجاهد مقاومت لبنان درباره شهید زاهدی گفت که ایشان در همه مراحل می‌خواست در خط مقدم جبهه‌ها باشد و دفعه آخر، گفت آمده‌ام که شهید شوم.

وی در خصوص خصوصیات اخلاقی شهید حجازی تصریح کرد: اندیشه و تفکر شهید حجازی، اسلام ناب و خط سیاسی او خط امام و رهبری و همچنین رفتارش به همراه آرامش و سکینه بود، یک فرمانده که چند صد هزار نیروی زیر دست دارد، نباید عصبانی شود، زود تصمیم بگیرد و باید قلب محکمی داشته باشد، شهید حجازی قلب و چهره نورانی داشت، وی یک فکر متعالی داشت و بیش از ۷ سال نزد سید حسن نصرالله بود و سید حسن نصرالله، هم شهید حجازی و هم شهید زاهدی را دوست داشت؛ این دو شهید در کنار سید حسن نصرالله قوت قلب بودند، سردار حجازی در شکست داعش کنار شهید سلیمانی بسیار کمک کرد و دارای یک تفکر بود؛ از زمان برگشت تا زمان شهادت، شبانه روز در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: آخرین وضعیت منطقه و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه به تحلیل بنده این است که یک هفته از حمله ناجوانمردانه و جنایتکارانه به کنسولگری ایران می‌گذرد و بعد اینکه رهبری و مسئولان، موضع دقیقی برای تنبیه رژیم صهیونیستی گرفتند و از آن سخن گفتند، تمام تشکیلات سیاسی-نظامی صهیونیست‌ها به لرزه در آمده و حمله نظامی به رفح در حال حاضر متوقف شده است تا ببیند ایران چگونه، کجا و کی پاسخ تلافی‌جویانه خواهد داد.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه اختلاف بین سیاسیون و نظامی‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است، گفت: همه می‌دانند کنسولگری، سرزمین یک کشور است، بعضی می‌گویند چرا آن روز لانه جاسوسی آمریکا را گرفتید، در واقع آمریکایی‌ها در آنجا به پی‌ریزی عملیات برای کردستان می‌پرداختند و یک ستاد عملیات علیه امنیت داخلی و منافع ایران و شهادت مسئولین ایران بود.

وی با بیان اینکه چندی پیش، مردم رژیم صهیونیستی مقابل خانه نتانیاهو خواستار آزادی اسرا بودند، اما هم‌اکنون برای برکناری نتانیاهو شعار می‌دهند، خاطرنشان کرد: تنفر و فشار افکار مردم جهان از رژیم صهیونیستی افزایش یافته و ۹۰ کشور جهان حتی در اروپا و کشورهای غیراسلامی علیه اسرائیل تظاهرات کرده‌اند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: حملات مقاومت به اسرائیل شدت گرفته است و یمن در روزهای گذشته ۴ کشتی را هدف قرار داده است؛ حزب‌الله لبنان بسیار شجاع است و رهبر شجاعی دارد که خود را سرباز رهبری می‌داند؛ اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اینکه شورای ملی سازمان ملل، قطع نامه آتش بس صادر کرده، هیچ توافقی را امضا نکرد؛ سر انجام کار، معلوم نیست، محیط، متغیر و ناپایداری استراتژیک است اما به یاری خداوند، آنچه در آینده فلسطین شاهد خواهیم بود، شکست رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: به حول و قوه الهی، پیروزی جبهه مقاومت و ملت فلسطین به رهبری ایران قطعی است و خاورمیانه جدید برخلاف آنچه که آمریکا و اسرائیل می‌خواستند روابط اسرائیل با کشورهای عربی را برقرار و ایران را دشمن معرفی کنند با شکست مواجه شد، در حال حاضر غرب آسیای جدید با محوریت ایران و جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت و آمریکا و اسرائیل در آن شکست خورده هستند.

کد خبر 743836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.