تولید ۴۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در جنوب استان کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: تولید گوجه‌فرنگی جنوب کرمان ۴۵۰ هزار تن است که در ۱۴ واحد رب گوجه‌فرنگی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره صمت جنوب، مسلم مروجی‌فرد با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند برای تحقق اهداف این امر مهم به صورت میدانی اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: در اولین گام در آستانه برداشت گوجه فرنگی جنوب کرمان و آغاز به کار کارخانه‌های رب، پس از آنالیز و تجزیه و تحلیل مشکلات این واحدهای تولیدی، جلساتی را با حضور متصدیان برگزار کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه در جنوب هیچ محصولی بدون فرآوری نمی‌ماند، گفت: در این منطقه برای فرآوری همه محصولات کشاورزی واحد تولید و فرآوری احداث و فعال شده یا سرمایه‌گذار برای احداث واحد تولیدی جذب شده است.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان ۱۴ واحد فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی احداث شده است، افزود: تولید گوجه فرنگی جنوب کرمان ۴۵۰ هزار تن است که در این ۱۴ واحد فرآوری یا تولید رب گوجه در جنوب کرمان انجام می‌شود.

مروجی فرد یادآور شد: سال گذشته ورودی کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی در این منطقه ۱۵۰ هزار تن بود که در واقع کارخانه‌های تولید رب یک سوم گوجه تولید شده توسط کشاورزان منطقه جنوب کرمان را خریداری کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه بهداشت محصولات تولیدی و سلامت جامعه خط قرمز اداره کل صمت جنوب کرمان است، تأکید کرد: برای رشد تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب، باید در جهت تحقق افزایش تولید گام برداریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات واحدهای تولید رب گوجه در جنوب کرمان، افزود: طبق اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی باید برای حمل و نقل محصول خود از کامیون‌های یخچال‌دار استفاده و برای فرآوری و تولید نیز باید پروانه بهداشتی را طی یک ماه اخذ کنند.

مروجی فرد کمبود نقدینگی و همکاری همه دستگاه را یکی دیگر از نیازهای این واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها نیاز به کمک دارند تا خرید بیشتری داشته باشند و بتوانند به رشد و افزایش تولید کمک کنند.

کد خبر 743733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.