کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی پور در ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قرقیزستان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان و در شهر بیشکک در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین برگزار می‌شود. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با هدایت محسن کاوه و ترکیب ابراهیم خواری در ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی پور در ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم را هی این رقابت‌ها شده است. کامران سلطانی زاده، مهدی بشیرزاده، نیما صادقی و سعید عباسی داوران درجه S۱ ایرانی هستند که مجوز قضاوت در این مسابقات را کسب کرده‌اند.

در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قرقیزستان، کشتی‌گیران در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک می‌روند و مسابقات رده‌بندی و فینال این اوزان نیز امروز برگزار خواهد شد. در روز دوم این رقابت‌ها رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی پور در ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند که بر روی تشک کشتی می‌گیرند.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

در وزن ۶۱ کیلوگرم که مسابقاتش با حضور ۱۵ نفر برگزار می‌شود، رضا اطری در دور نخست با تانابه از ژاپن پیکار می‌کند و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور بعد به مصاف برنده شریف‌اف از تاجیکستان و نماینده سریلانکا می‌رود.

اطری متولد ۱۷ مرداد ۱۳۷۳ در بابل است و در اوزان ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. اطری نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲، برنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و نیز قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۱۹ است. اطری اولین بار در غیاب حسن رحیمی به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی ملی‌پوش دستهٔ ۵۷ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ پاریس شد. اطری نماینده کشورمان در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که به مقام پنجم رسید.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۶ نفر شرکت کرده‌اند، حسین ابوذری در دور اول با اوتاخانوف از ازبکستان مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان اولله از پاکستان و سو از کره شمالی می‌رود.

حسین ابوذری متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۸ در ساری است. از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره بازی‌های جهانی همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه ۲۰۲۱ و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی زاگرب کرواسی ۲۰۲۴ و مقام قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان در دو سال پیاپی ۱۴۰۱و۱۴۰۲ اشاره کرد. ابوذری در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قاهره مصر ۲۰۲۲ نیز حضور داشت که به دلیل مصدومیت نتوانست رقابت‌ها را ادامه دهد. ابوذری در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ در وزن ۷۴ کیلوگرم دستش از مدال کوتاه ماند.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۲ شرکت کننده دارد، هادی وفایی پور در دور اول با ووتی ازکامبوج کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف عظمت دولتبیکوف از قزاقستان می‌رود.

هادی وفایی پور متولد ۲۱ مرداد ۱۳۷۳ در لالهجین همدات است.وی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان و قهرمانی کشتی دانکلوف در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ موفق به کسب یک مدال برنز و یک مدال طلا شد همچنین وفایی پور موفق شده در جام بین‌المللی تختی نیز موفق به کسب مدال طلا شود. وفایی پور نفر دوم وزن ۸۶ یعنی وزنی که حسین یزدانی کشتی می‌گیرد به همین علت پس از جراحی یزدانی، این کشتیگیر همدانی به مسابقات آسیایی اعزام شد.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، امیرحسین فیروزپور در دور نخست به مصاف میورا از ژاپن می‌رود و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با گانگ از چین روبرو خواهد شد.

امیرحسین فیروزپور اهل شهر جویبار در مازندران است.وی سابقه کسب مدال طلا در مسابقات کشتی آزاد آسیایی بزرگسالان ۲۰۲۲ را دارد. فیروزپور در مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با نتیجه ۱۰ بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروز پور در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

وی در مرحله نیمه نهایی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۲ با نتیجه ۱۷ بر ۶ فیض‌الله آکتورک قهرمان اروپا از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر جاکوب کاردناس از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قرقیزستان

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که رقابت‌های آن با حضور ۱۱ نفر برگزار می‌شود، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان انور از پاکستان و آنیروده هند می‌رود.

امیرحسین زارع متولد ۲۷ دی ۱۳۷۹ در آمل است. زارع دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو، قهرمان دو دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ است. زارع با قهرمانی جهان در اسلو ۲۰۲۱ پس از ۳۲ سال توانست مدال طلا را در دستهٔ فوق سنگین کشتی آزاد برای ایران کسب کند که علیرضا سلیمانی اولین بار در مارتینی ۱۹۸۹ این مدال را کسب کرده بود.

زارع در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به مصاف طاها آکگل دارنده ۸ مدال جهان و المپیک از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند و به مرحله رده‌بندی رفت. آماروِر دسی کانادایی حریف زارع در رده‌بندی بود که زارع در یک کشتی حساب شده حریف خود را ۸ بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.

وی در فینال بازی‌های اسیایی ۲۰۲۲ با مونختورین لخاگواگرل از مغولستان پیکار کرد که این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر به سود زارع به پایان رسید و او توانست سومین مدال طلای کشتی آزاد را به نام خود ثبت کند.

زارع در فینال قهرمانی جهان ۲۰۲۳ برابر گنو پتریاشویلی قهرمان کهنه‌کار گرجستانی قرار گرفت. پتریاشویلی در ابتدای مسابقه به دنبال کنترل زارع جوان بود اما ناموفق عمل کرد و زارع با نتیجه سه بر صفروقت نخست را به سود خود کرد. زارع در وقت دوم با حملات پی در چی موفق به شکست یکی از نام‌آوران کشتی جهان شد. گنو پتریاشویلی که در دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر زارع حرفی برای گفتن نداشت در نهایت با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد.

کد خبر 743715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.