کاهش ۵ درصدی مالیات تولید برای سومین سال متوالی در دولت سیزدهم 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خبر خوشی به تولیدکنندگان از کاهش ۵ درصدی مالیات تولید برای سومین سال متوالی در دولت سیزدهم خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمدهادی سبحانیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت مردمی در راستای کمک به تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد کاهش ۵ واحد درصدی مالیات واحدهای تولیدی را به مجلس ارائه کرد. سه سال کاهش مستمر نرخ مالیات واحدهای تولیدی در لوایح بودجه سنواتی بی سابقه است.»

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید برای سومین سال متوالی در دولت سیزدهم 

به گزارش ایمنا، دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بدون فشار به بخش تولید نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی را ۷ درصد در سال گذشته کاهش داد؛ بر این اساس نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت؛ این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اعمال شد.

دولت سیزدهم برای دومین سال پیاپی است که نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدکننده را کاهش می‌دهد که این اقدام در دهه‌های اخیر و دولت‌های گذشته بی‌سابقه است. این در حالی است که در دولت‌های گذشته بیشترین بخش فشار مالیات بر بخش مولد اقتصاد و حقوق‌بگیران بوده، اما در این دولت با تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، ساماندهی کارت‌خوان‌ها، داده محوری، هدفمندسازی به‌جای ممیز محوری و سایر موارد شاهد کاهش فشار به بخش تولید و تولیدکنندگان هستیم.

کد خبر 743703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.