آبیاری فضای سبز منطقه یک شهر قم با آب شرب به زیر ۱۰ درصد می‌رسد

مدیر منطقه یک شهرداری قم از تلاش مدیریت منطقه برای به حداقل رساندن استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز خبر داد.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگ و با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۲ میزان آبیاری فضای سبز با آب شرب در منطقه یک، قریب به ۵۰ درصد بود، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌هایی که شهردار قم به مناطق ابلاغ کردند، تقریباً ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شرب را از آبیاری فضای سبز جدا کردیم.

وی افزود: ۳۲۰۰۰ متر طول لوله‌گذاری برای رساندن آب خام به بوستان‌های شهری در منطقه یک در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد و نزدیک ۵۰ درصد آبیاری فضای سبز ما که در ابتدای سال با آب شرب بود، در پایان سال به زیر ۲۰ درصد رسید.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه داشت: همین سیاست امسال نیز ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که آبیاری فضای سبز منطقه با آب شرب به زیر ۱۰ درصد برسد؛ در سطح منطقه آبیاری با تانکر نداریم و تماماً لوله گذاری‌ها تکمیل شده و هوشمند شده است.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۰ فضای سبز محلی و بزرگ در این منطقه وجود دارد و سرانه فضای سبز برای هر نفر بیش از ۱۰ متر مربع است.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای توسعه بوستان بانوان حضرت مریم در منطقه یک در سال ۱۴۰۳ گفت: بوستان بانوان حضرت مریم که در منطقه ما است مساحت زیادی ندارد، اما کنار یک باغ است و آن باغ مالکین زیادی دارد و در حال مذاکره با مالکین هستیم تا نصف باغ را تملک کنیم.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با این کار هم باغ حفظ شود و هم بوستان بانوان توسعه پیدا کند.

علی‌اکبری گفت: همچنین بوستان الزهرا (س) در خیابان جنب ریل راه آهن در سال‌های گذشته وضعیت مناسبی نداشت و برای استفاده بهتر شهروندان در حال حاضر روشنایی این بوستان کامل و جدول‌گذاری شده است؛ بوستان انتهای محلاتی به نام زمان زاده است نیز در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد.

علی‌اکبری ادامه داد: در پروژه دروازه ری رو به روی مسجد ولیعصر نیز زمینی به مساحت ۶۵۰ متر مربع که برای فضای سبز اختصاص داده شده است، در سال جدید همچنین می‌خواهیم در بافت‌های قدیمی منطقه با آزادسازی فضاهای کوچک بوستان‌های کوچک ایجاد کنیم تا در کنار رضایت عزیزان شهروندمان، هویت محلی نیز حفظ شود.

کد خبر 743640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.