مبادله قرارداد سرمایه‌گذاری در تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، همزمان با ۱۴ شرکت آب و فاضلاب سراسر کشور در راستای مدیریت منابع آب و تامین آب پایدار صنایع، قرارداد سرمایه‌گذاری در تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر شیراز فی ما بین شرکت‌های آبفا شیراز و فولاد آلیاژی پاسارگاد کوار منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا شیراز، بهمن بهروزی اظهار کرد: ظرفیت فعلی تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز ۳۶/۵ میلیون متر مکعب در سال است که طی این قرارداد میزان ۶/۳ میلیون متر مکعب در سال پساب به شرکت فولاد پاسارگاد کوار واگذار می‌شود که از جمله تعهدات این قرارداد، بهره‌برداری ۲۵ ساله و تأمین اعتباربخشی از مدول‌های (فاز) بعدی این تصفیه‌خانه است.

وی افزود: اعتبار این قرارداد بالغ بر دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده و تأثیر بسزایی در ذخیره آب‌های زیرزمینی و سطحی و حفظ محیط زیست دارد و به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، در آینده نزدیک سایر صنایع نیز آب مصرفی خود را از پساب تأمین خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز ادامه داد: هم‌اکنون حجم پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های شیراز و صدرا ۱۹۷ هزار و متر مکعب در شبانه‌روز است که در حال برنامه‌ریزی جهت واگذاری مابقی پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌ها به سایر صنایع آب‌بر، در ازای ایجاد تأسیسات فاضلاب از طریق سرمایه‌گذار هستیم.

کد خبر 743638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.