باید از همه ظرفیت استان برای پیشرفت و توسعه کرمانشاه استفاده کنیم

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اساتید اقتصاد و مدیران اقتصادی استان در در دانشگاه رازی جمع شدند تا علی‌رغم تنگناهای جدی که در مملکت ما است و انکارناپذیر هم نیست، راهکاری برای بن‌بست‌شکنی پیدا کنیم.

محمدنبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: در ارتباط با شعار سالی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند یکی از دغدغه‌های جدی استاندار کرمانشاه چگونگی عملیاتی کردن این موضوع در استان کرمانشاه می‌باشد.

وی افزود: بحث رشد اقتصادی و رشد تولید با مشارکت مردم یکی از این مقوله‌هایی است که باید مبنای علمی داشته باشد و در این خصوص با پیشنهاد استاندار و دعوت دانشگاه رازی میزبان اساتید گروه اقتصاد و هم گروهای اقتصاد بودیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اساتید اقتصاد و مدیران اقتصادی استان در در دانشگاه رازی جمع شدند تا علی‌رغم تنگناهای جدی که در مملکت ما است و انکارناپذیر هم نیست، راهکاری برای بن‌بست‌ شکنی پیدا کنیم.

وی گفت: باید بپذیریم تورم ساختاری، تورم وارداتی، تورم انتظاری و رشد نقدینگی، استقراضی که از بانک مرکزی می‌شود در کشور وجود دارد.

احمدی ادامه داد: اما اقتصاددان‌ها و دانشمندان اقتصادی دانشگاه رازی باید راهکارهای ارائه دهند و بن‌بست‌ش کنی کنند که علی‌رغم هجمه‌ ای که جامعه استکبار جهانی علیه کشور دارد، به قدر و سهم خود در کرمانشاه با این همه موهبت الهی که در استان وجود دارد قدم‌های برداریم.

وی گفت: با وجود منطقه گرمسیری در قصر شیرین و گیلانغرب، منطقه سردسیری در سنقر و کنگاور، داشتن چاه نفت در خسروی و پالایشگاه‌های که در استان داریم، انواع محصولات باغی که تولید می‌کنیم و از طرفی ۶۰ درصد قیر طبیعی کشور را در گیلانغرب داریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با همه این موهبت‌های الهی که وجود دارد، باید به دنبال حل مسئله باشیم که چگونه بن‌بست‌شکنی را انجام دهیم و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

وی افزود: با حضور استاندار و مدیران اقتصادی استان و اساتید و دانشمندان اقتصادی دانشگاه‌های استان اولین نشست مشترک را به میزبانی دانشگاه رازی برگزار کردیم و آن چیزی که در نهایت پیگیری شد این بود که این جلسات ادامه‌دار و دامنه‌دار باشد و تا بتوانیم به آن نتایجی که هدف گذاری شده است، برسیم و برای استان موجب خیر و برکت، تعالی و پیشرفت باشد.

کد خبر 743612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.