۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
فیلم | سرعین شهری به زیبایی بهشت

شهر توریستی سرعین یکی از زیباترین شهرهای استان اردبیل که در آغوش دامنه‌های طبیعی کوه سبلان میهمانان خود را میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل سرعین شهر چشمه‌های بهشتی در سرتاسر سال میزبان میهمانی از اقصی نقاط ایران و جهان است، که برای گردشگری و یا استفاده از خاصیت درمانی آب‌های معدنی این شهر را مقصد سفرهای خود قرار می‌دهند بطوری که در تابستان سال گذشته این شهر توریستی شاهد حضور ۵۰۰ هزار نفری گردشگران بوده و در تعطیلات نوروزی سال جاری نیز ۸۰ درصد مسافران نوروزی استان اردبیل را به خود جذب کرده است.

شهر توریستی سرعین در دامنه‌های طبیعی کوه سبلان و ۲۸ کیلومتری غرب اردبیل واقع شده و با بهره‌مندی از چشمه‌های آب‌گرم درمانی خاص خود، که گفته می‌شود از خاصیت درمانی برای روماتیسم و بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و در جهان کم نظیر و یا حتی بی‌نظیر است که باعث شده شهر سرعین را به شهرت جهانی برساند و نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.

این شهر عیلرغم منابع غنی طبیعی در تولیدات محلی و سنتی و سوغاتی‌های خود نیز طعمی به یادمانی را در خاطرات میهمانان خود به یادگار گذاشته است سوغاتی‌های سرعین، شامل خوراکی‌ها و صنایع دستی بسیار زیبا و متعددی می‌شود، که در بین سوغاتی‌های خوراکی سرعین عسل طبیعی بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد، و یکی از مهمترین سوغاتی شهر توریستی سرعین محسوب می‌شود، که هر گردشگری را ترغیب به تناول از این ماده غذایی ارزشمند می‌کند، این سوغاتی که به عسل سبلان معروف است به لحاظ اینکه این شهر در دامنه‌های طبیعی کوه سبلان واقع شده با بهرمندی از گیاهان دارویی از خواص و عطر و طعمی متفاوت برخوردار است.

در بین سوغاتی‌های خوراکی، حلوای سیاه (قره حلوا) نیز که در نوع خود منحصر به استان اردبیل و داری پیشنه تاریخی در این دیار کهن است وجود دارد، باقلوای اردبیلی، کره و سرشیر محلی، رشته محلی و حلوای زنجبیل، داروهای گیاهی و.. از دیگر خوراکی‌هایی هستند که اکثر آنها فقط در شهرستان سرعین یافت می‌شوند و اصول طبخ آنها از نیکان دست به دست شده و از روشی خاص در طبخ آنها استفاده می‌شود و می‌توانند سوغاتی‌های خوبی برای گردشگری این شهر توریستی باشد.

اگر بخواهیم به بخشی از صنایع دستی این شهر نیز بپردازیم گلیم یکی از محصولات تولیدی بومی است که در این منطقه بافت آن رواج دارد که در بافت آن نیز از طرح‌های محلی بهره گیری می‌شود که بخشی از فرهنگ، اقلیم و آداب و رسوم را به نمایش می‌گذارد این شهر توریستی محصولاتی همچون لباس‌های پشمین که در آن از پشم و رنگ طبیعی استفاده شده است را در بین دیگر زیبایی‌های خود جای داده است.

کد خبر 743560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.