چه افرادی و چه تعدادی می‌توانند به عمره بروند؟

با توجه به اینکه سازمان حج فراخوان عمومی برای ثبت‌نام عمره در این دوره نداده است، حدود ۵ هزار نفر با شرایط خاص تا قبل از اعزام زائران حج تمتع، راهی سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عمره پس از فراز و نشیب‌های بسیار پس از ۹ سال انتظار، با موافقت سعودی‌ها و آمادگی ایران از سوم اردیبهشت آغاز می‌شود؛ در این مرحله زائران به مدت ۱۰ روز در سرزمین وحی حضور دارند که ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه خواهند بود.

رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «کاروان‌ها در این دوره ۸۵ نفره هستند.» بر همین اساس حدود ۶۰ کاروان از شهرهای مختلف به عمره می‌روند.

اعزام زائران به عمره ۱۳ دی‌ماه سال گذشته نهایی شده بود و برای برخی از متقاضیان ویزا هم صادر شد، اما به یکباره سعودی‌ها از نداشتن مجوز پرواز خبر دادند. بر همین اساس، اعتبار ویزای زائران که ۳ ماه بود، منقضی شد و هیچ زائری به خانه خدا نرفت. پس از آن هم سازمان حج هزینه عمره را به زائران بازگرداند.

اکنون همان افرادی که زودتر هزینه عمره را پرداخته بودند، در اولویت اعزام هستند و طی تماس دفاتر استان‌ها با آن‌ها، می‌توانند تمایل به تشرف را اعلام و هزینه حدود ۴۱ تا ۴۳ میلیون تومانی را بپردازند. بر همین اساس سازمان حج هم فراخوان عمومی برای ثبت‌نام عمره نداده است. اعزام زائران طی ۲ هفته صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه برنامه تشرف زائران حج تمتع از دهه سوم اردیبشهت آغاز می‌شود، عمره‌گزاران تا قبل از آن راهی سرزمین وحی خواهند شد.

منبع: فارس

کد خبر 743516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.