افزایش ۱۰ برابری اسکان مسافران در تیران و کرون

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون گفت: میزان اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان، رشد ۱۰ برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به توسعه ۲۰ درصدی ظرفیت اسکان مسافران در تیران و کرون اظهار کرد: افزایش تعداد اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی، زیرساخت‌های فعال در آموزش و پرورش و زائرسراهای بقاع متبرکه منجر به توسعه فرصت‌های اسکان در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه میزان اسکان مسافران نوروزی در این منطقه سال جاری بی‌سابقه بود، افزود: میزان اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان رشد ۱۰ برابری نسبت به سال گذشته داشت و به ۲۰۰۰ نفر رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان سبب شده است تا مسافران ورودی غرب استان اصفهان در این منطقه اسکان پیدا کنند و پس از استراحت سفر خود را ادامه دهند.

مظاهری اضافه کرد: برخی مسافران از ظرفیت اسکان تیران استفاده و برای گردشگری به نصف جهان سفر می‌کنند و با توجه به تکمیل ظرفیت اسکان شهر اصفهان از اقامتگاه‌های این خطه بهره می‌گیرند.

وی نزدیک بودن به مرکز استان را انگیزه اصلی برای اسکان در تیران دانست و ادامه داد: این تجربه طی سال‌های اخیر برای مسافران و گردشگران ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به کاهش میزان بازدید از موقعیت‌های گردشگری این شهرستان در نوروز تصریح کرد: تعطیلی پیش از افطار و حفظ حرمت ماه رمضان در کاهش مسافر نقش داشته است، اما تعطیلات در عید فطر با افزایش مسافر روبه‌رو هستیم.

مظاهری گفت: تیران و کرون به دلیل موقعیت جغرافیایی و تنوع موضوعات گردشگری از جمله طبیعی، تاریخی، سلامت، کشاورزی و فرهنگی و مذهبی مخاطبان، در طول سال میزبان مسافران درون‌استانی و مسافرانی نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از سه محور اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود و برنامه‌ریزی مدیریت شهرستان بر جذب سرمایه در این بخش قرار گرفته است و می‌تواند زمینه اشتغال و درآمدزایی را فراهم کند.

کد خبر 743508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.