شعار سال با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود

خطیب نماز عید فطر گچساران با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر انقلاب گفت: شعار سال با نقش‌آفرینی و همدلی مردم و مسئولان قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ودوم فروردین_ در خطبه‌های نماز عید فطر در گچساران اظهار کرد: عید فطر یک حالت طهارت و نظافت درونی را بعد از یک ماه روزه‌داری به دل و جان عطا می‌کند و این خودسازی، طهارت و نظافت درونی به دنبال روزه گرفتن و تحمل ریاضت‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: انسان در ماه رمضان از هوس‌ها و هواهای نفسانی فارغ می‌شود و این مهم هم به دلیل اُنس با قرآن، دعا، ذکر، توسل و استغفار است.

امام جمعه گچساران گفت: اُنسی که انسان در طول ماه مبارک رمضان به خداوند دارد، اوج این طهارت قلب و بندگی را در شب‌های باعظمت قدر شاهد هستیم و اما درس بزرگ ماه رمضان این است که انسان در این ماه با اختیار و اراده بر هواهای نفسانی و لذت‌های مادی غلبه کند.

وی تصریح کرد: درس ماه رمضان، درس اراده قوی و توانستن است که انسان بر هوای نفس غلبه پیدا کند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: رمضان ماه تقویت روحیه‌های معنوی و ماه هم‌نوعی و کمک به انسان‌ها است که باید دستاوردهای عظیم ماه مبارک رمضان را صیانت کنیم چرا که در این ماه انسان لذت اُنس با خداوند را چشیده و همچنان باید آن را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه برگزار شد، افزود: روز قدس امسال در جای‌جای جهان گسترش و توسعه پیداکرده بود و در اقصی نقاط جهان مردم در روز قدس به میدان آمدند و این موضوع یعنی اینکه مسئله فلسطین روزبه‌روز در دنیای اسلام زنده‌تر شده‌است.

خطیب نماز عید فطر گچساران گفت: رژیم صهیونیستی همچنان در حال ارتکاب جنایت‌ها در غزه است، اما خللی در عزم و اراده مردم فلسطین به وجود نیامده و عملیات طوفان الاقصی مقدمه ریشه‌کنی این رژیم غاصب را فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: غده سرطانی اسرائیل روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و سردمدارانش اعتراف به زوال و شکست می‌کنند که به حول و قوه الهی این زوال و سرنگونی رژیم کودک‌کش را در آینده نزدیک خواهند دید.

حجت‌الاسلام هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با تهاجم همه‌جانبه دشمنان مواجه است و همه باید همچنان هوشیار باشیم و حواس‌ها را جمع کنیم لذا مسئولان، نخبگان و همه نباید از این مسئله مهم غافل شویم و اگر امروز دشمن فشار می‌آورد و دشمنی می‌کند به جهت این است که نظام اسلامی قوی است و در حال پیشرفت و فتح قله‌های عزت و افتخار است.

وی افزود: نباید احساس ضعف کنیم و دشمن با جنگ شناختی به دنبال ناامیدی در جامعه است که راه مقابله وحدت، همراهی و هم‌دلی مردم و مسئولان با تبعیت از امر ولایت‌فقیه است.

خطیب نماز عید فطر در گچساران با بیان اینکه مردم برای تحقق شعار سال باید به میدان بیایند، گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند در همه عرصه‌ها نیاز به جهش و مشارکت مردم داریم که با کار جهادی، انقلابی و همچنین همکاری مسئولان و مشارکت مردم می‌توان به این مهم دست‌یافت.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه نیز برای تحقق شعار سال همراه و همدل باشند، خاطرنشان کرد: در فضای علمی و اقتصادی باید جهش پیدا کنیم و نقش مردم باید دیده شود چرا که نظام اسلامی با مردم به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌است.

امام‌جمعه گچساران گفت: آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه است، دین‌داری و دین‌مداری رسالت جامعه اسلامی است و نکته دیگر اینکه قانون‌مداری ما باید مبتنی بر دین باشد لذا خانواده‌ها فرزندان مستعد خودشان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنند.

کد خبر 743416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.