شدت گرفتن بارش‌ها در ۱۳ استان کشور طی امروز / منتظر کاهش ۱۰ درجه‌ای دما باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شدت گرفتن بارش‌ها در ۱۳ استان کشور طی امروز، از کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد و شرایط مذکور روز پنجشنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جمعه در شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از مرکز و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در بعضی مناطق نوار شرقی بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود، بر همین اساس امروز در لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز، قزوین، جنوب مرکزی، غرب اصفهان، شمال خوزستان و غرب تهران، پنجشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات خراسان رضوی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: امروز در مناطق مرکزی، جنوب غرب و نوار شرقی، پنجشنبه در مناطق مرکزی، جنوب شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جمعه در جنوب شرق، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از پنجشنبه تا شنبه دما در نیمه شمالی کشور بین شش تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و امروز شمال خلیج فارس تا تنگه هرمز و پنجشنبه و جمعه دریای خزر، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید، از بعدازظهر رگبار باران با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 743365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.