۶۰۰۰ نوزاد قزوینی مراقبت سلامت شدند

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین از انجام مراقبت سلامت از حدود ۶۰۰۰ نوزاد در این استان خبر داد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از انجام مراقبت سلامت از حدود ۶ هزار نفر نوزاد هم‌استانی خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹۰۰ تن از نوزادان یعنی ۸۸.۵ درصد موالید توسط کارشناسان سلامت مراقبت سلامت شدند.

وی با بیان اینکه این مراقبت سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی صورت گرفته است، افزود: در این مدت ۵۴۳۵ نفر از مادران هم از نظر سلامت شیردهی ارزیابی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌-درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه نشست‌های آموزشی با محوریت ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران شیرده و شاغل در آیین‌هایی مانند هفته شیر مادر و شیرخوارگان حسینی در مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت برگزار شد، گفت: تعداد ۱۸۰ کودک متولد شده در سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت شیر خشک شدند.

دیده‌بان ادامه داد: ۱۵ نفر از این کودکان بدسرپرست و تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند و در مجموع حدود ۲۲۰۰ قوطی شیر خشک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، بین مادران دارای فرزند شیرخوار توزیع شد.

وی یادآور شد: ۷۳ بازدید و پایش در زمینه مراقبت نوزادان و تغذیه با شیر مادر در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌های دوستدار کودک و مرکز مشاوره شیر مادر این شهرستان در یک‌سال گذشته انجام شده است.

کد خبر 743356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.