تثبیت حدود ۲ هزار هکتار اراضی غیر ملی در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: یک هزار و ۹۹۵ هکتار اراضی غیر ملی در این استان تثیبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ سید عماد شاهرخی در کمیسیون تثیبت اراضی استان گفت: در مجموع ۱۰ پلاک از اراضی استان به مساحت ۶ هزار و ۱۱۸ هکتار مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت یک هزار و ۹۹۵ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) تثبیت شد.

وی افزود: رفع تداخل اراضی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای حل مشکلات مربوط به اراضی کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها می‌باشد که در لرستان با جدیت در حال پیگیری است.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: با رفع تداخل اراضی، کشاورزان می‌توانند به راحتی از اراضی خود استفاده و برای دریافت سند اقدام کنند که این امر به افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی استان کمک خواهد کرد.

شاهرخی اظهار کرد: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی از طریق پیشبرد طرح حدنگاری (کاداستر) و رفع تداخلات، نتایج بسیاری از جمله تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین‌های زراعی، کاهش پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضائی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و پایداری فعالیت‌های کشاورزی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت رفع تداخل اراضی بین کشاورزان و دولت یادآور شد: تحقق این مهم موجب کاهش حجم پرونده‌های قضائی، تثبیت مالکیت کشاورز، تدوین برنامه‌های توسعه‌ای و مدیریت دقیق زمین‌ها می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: تا دی ماه گذشته در مجموع ۸۲۳ پلاک از یک هزار و ۵۰۸ پلاک موجود در استان به مساحت یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۰۵ هکتار دارای تداخل اراضی تعیین تکلیف شده است.

شاهرخی ادامه داد: ۳۹ هزار و ۶۹۵ هکتار از منابع ملی، حق قانونی کشاورزان بوده و به عنوان اراضی غیرملی تثبیت شد همچنین ۳۴۲ هزار و ۹۰۷ هکتار تثبیت و آماده صدور سند در قالب برنامه کاداستر است.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد پلاک‌های شناسایی و تعیین تکلیف شده توسط دولت سیزدهم انجام شد تا جایی که طی حدود هفت سال قبل از سال ۱۴۰۰، تنها ۴۵ پلاک در سامانه تثبیت و شکاف عمیقی بین کشاورزان و نماینده دولت ایجاد شده بود.

به گزارش ایمنا؛ لرستان دارای دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

کد خبر 743312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.