آغاز عملیات اجرایی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند

عملیات اجرایی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند، طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ آئین کلنگ زنی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند ویژه بانوان امروز_سه شنبه بیست و یکم فروردین_ با حضور سیدمحمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اعضای شورای شهر و برخی از مدیران استانی برگزار شد.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات زیرساختی و روبنایی در شهر بیرجند به عنوان مرکز استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: پنج پروژه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر بیرجند افتتاح و گلنگ‌زنی می‌شود که خدماتی به بهبودیافتگان ارائه می‌کند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه خانه بوستان قله (مجتمع توانمندسازی ایثار) با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود، تصریح کرد: افتتاح خانه پارچه‌بافی در محله موسی بن جعفر (ع)، افتتاح گلخانه در جهت اشتغال بهبودیافتگان و بازارچه فروش محصولات بهبودیافتگان در سرای امینی از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه خدمات متعدد شبانه‌روزی مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با هدف بازتوانی افراد آسیب پذیر و بی‌خانمان ارائه می‌شود، افزود: افراد پذیرش شده در زمینه بهداشت عمومی مانند حمام، لباس تمیز و سه وعده غذای اصلی خدمات دریافت می‌کنند.

بهترین با اشاره به اینکه ۹۴۵ نفر متکدی از اواخر سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته در مجتمع فوریت‌های اجتماعی بیرجند پذیرش شدند، گفت: ۵۱۰ نفر از این افراد مرد و مابقی زن بودند که این آمار تلنگری در شهر بیرجند است.

وی افزود: طی این مدت ۲۱۰ نفر کارتن خواب و ۱۵۰ نفر در راه مانده هم پذیرش شده‌اند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه امروز مجتمع حمایتی آسیب دیدگان اجتماعی ویژه بانوان کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۲۶۴ نفر متکدی در مجتمع فوریت‌های اجتماعی پذیری شدند که ۱۳۴ نفر آنان زن بودند لذا نیاز به راه‌اندازی مرکز نگهداری بانوان بیشتر احساس می‌شود.

وی بیان کرد: در راه ماندگان اغلب به خاطر بیماری و یا به عنوان همراه به مرکز استان مراجعه کرده و به هر دلیلی توانایی اقامت در این شهر را نداشتند که با کمک دفتر نماینده ولی فقیه استان در این مجتمع و در قسمت جداگانه‌ای پذیرش شدند.

بهترین با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از بی‌خانمان‌ها خدمات روان‌شناسی گرفتند و در شهرداری بیرجند شاغل هستند، گفت: ۲۵ خانواده بهبودیافته را تحت حمایت داریم که اکنون با عزت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز مجتمع حمایتی آسیب‌دیدگان اجتماعی ویژه بانوان با زیربنای ۲۵۰ متر مربع کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم طی مدت کوتاهی آن را تکمیل کنیم که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانداری و بیشتر از ۳۲ میلیارد ریال هم شهرداری اعتبار اختصاص داده است.

کد خبر 743294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.