انجام عیب‌یابی در بیش از ۴۲۵۰۰ نقطه خط انتقال نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در سال گذشته عملیات ضخامت‌سنجی و عیب‌یابی در ۴۲ هزار و ۵۸۰ نقطه از خطوط انتقال نفت این شرکت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا کمالی، ظهر امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش بازرسی‌ها و نظارت مستمر بر سیستم‌های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت‌سنجی ادوات و تأسیسات، مهم‌ترین اقدام بازدارنده در بروز نشتی، حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از حوادث غیر مترقبه احتمالی ناشی از خوردگی خطوط لوله انتقال نفت، عملیات ضخامت‌سنجی و عیب‌یابی انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: عملیات ضخامت‌سنجی و عیب‌یابی ۴۲ هزار و ۵۸۰ نقطه از خطوط لوله این شرکت در سال گذشته انجام شد که تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از نشت نفت در حوزه عملیاتی این شرکت داشته‌است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی که در این مدت در دستور کار قرار گرفت، بررسی وضع خوردگی و نظارت بر ایمن‌سازی بخش‌هایی از خطوط لوله تزریق گاز به چاه‌های تزریقی بود که در ایمن‌سازی این تأسیسات نفتی سهم به‌سزایی دارد.

کمالی نظارت بر تمیزکاری و رنگ‌آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت نیز بخشی از فعالیت‌های اداره خوردگی فلزات است که سال گذشته تمیزکاری و رنگ‌آمیزی سطوح داخلی و خارجی مخازن ذخیره، فرآیندی و مخازن آب واحد آبرسانی در محل‌های مختلف و تمیزکاری و رنگ‌آمیزی لوله کشی و تجهیزات واحد بهره‌برداری گچساران در برنامه کاری این اداره بود.

وی افزود: در این مدت برای جلوگیری از کارافتادگی تجهیزات و بروز حوادث احتمالی، ۱۵۰ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و تزریق گاز نرگسی و گچساران چهار، واحدهای بهره‌برداری بی‌بی‌حکیمه ۲، واحد نمک‌زدایی گچساران ۳ و تفکیک‌گرهای سرچاهی انجام شد.

کمالی تصریح کرد: وجود ده‌ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب‌العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این شرکت را به خوبی نشان می‌دهد.

کد خبر 743273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.