سامانه فعال بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از اوایل امشب سامانه بارشی فعالی وارد استان می‌شود که موجب رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ خواهد شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از اوایل امشب سامانه بارشی فعالی وارد استان می‌شود که موجب ابری و مه‌آلود شدن هوا، وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه دارد و بیشترین شدت بارش در روز چهارشنبه خواهد بود که با صدور هشدار نارنجی درباره آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها اطلاع رسانی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه نیز رگبار برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست اما در روز جمعه به طور موقت هوا پایدار است و بارشی برای این روز پیش‌بینی نمی‌شود.

پناهی اضافه کرد: دمای هوا طی سه روز آینده تغییرات محسوسی ندارد اما صبح روزهای جمعه و شنبه کمینه دما کاهش محسوسی خواهد داشت، به‌خصوص در صبح شنبه که دما در بیشتر نواحی استان به زیر صفر درجه می‌رسد.

کد خبر 743268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.