برگزاری دومین یادواره شهدای هنرمند در سال جاری/سازمان بسیج هنرمندان میزبان همه گروه‌ها است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه این سازمان میزبان همه گروه‌های جامعه است، گفت: همکاری با سازمان منوط به این نیست که حتماً  فرد بسیجی باشد؛ چون همه در این جغرافیا و هر کسی حرکتی برای مردم انجام دهد، بسیجی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم گرامیداشت روز بسیج هنرمندان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و قشر بسیج هنرمندان با حضور آرش زینال خیری، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور و جمعی از هنرمندان در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

زینال خیری در این آئین ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان قدمتی ۱۷ ساله دارد، امسال بمن در خدمت شما هستم و از زحمات مسئولان پیشین این سازمان تشکر می‌کنم، از اعتمادی که به من برای مسئولیت این سازمان شد، سپاسگزارم‌.

وی با تأکید بر اینکه درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است، افزود: یکی از برنامه‌های خاصی که امسال می‌خواهیم انجام دهیم دومین یادواره شهدای هنرمند کشور است، که جزو تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، اسفندماه ۱۴۰۳ این مراسم را برگزار خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دستی که به سوی تمام هنرمندان دراز کرده‌ام را هنرمندان نیز بگیرند و بتوانیم رضایت حداکثری از این سازمان را جذب کنیم.

زینال خیری بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان در هر استان نمایندگی دارد که همه آن‌ها فعال هستند، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بسیج هنرمندان و تخصصی که در زمینه‌های مختلف هنری دارند شروع به همکاری با سازمان بسیج هنرمندان کنند.

وی اظهار داشت: همکاری با سازمان منوط به این نیست که حتماً فرد بسیجی باشد؛ چون همه در این جغرافیا و هر کسی حرکتی برای مردم انجام دهد، بسیجی محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر اینکه مأموریتی که در پیش داریم، فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور است، افزود: فرهنگ که باید تبدیل به هنر شود تا دیده شود.

در ادامه مراسم شهید مجید فریدفر به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ سازمان بسیج هنرمندان معرفی و از خانواده این شهید والامقام تجلیل و از پوستر وی رونمایی شد؛ در ادامه با زنده نگه‌داشتن یاد هنرمند بسیجی و انقلابی استاد جمشید جم از خانواده وی تقدیر شد.

در بخش تقدیر هنرمندان، در بخش موسیقی از عبدالله مولوی حقیقی از استان خراسان جنوبی و احمد گیلانی از سیستان و بلوچستان و در بخش هنرهای تجسمی از هنرمند متعهد لیلا رشنوادی تقدیربه عمل آمد و مریم کمار برگزیده این بخش شد.

در بخش کارگردانی فیلم از امیرعباس ربیعی برای کارگردانی فیلم «احمد» (برنده چهار جایزه از جشنواره فیلم فجر) تجلیل شد.

در ادامه از هنرمند متعهد سید محسن حسینی (دریافت جایزه ویژه گوهرشاد از جشنواره موسیقی فجر برای خلق قطعه موسیقی «تو خورشیدی میان خاک») تجلیل شد.

در پایان مراسم از کتاب‌های معصومه سادات حسینی که در زمینه کودکان غزه نگارگری شده بود، رونمایی شد و در بخشی دیگر از پوستر بیانیه با محوریت غزه و امضای آن توسط خواهران هنرمند و قرائت بخش‌های از بیانیه و امضای آن همراه بود.

بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه

به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان، بانوان هنرمند متعهد انقلاب اسلامی بیانیه‌ای در حمایت از مادران غزه امضا کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

«هوالمنتقم

بانوی هنرمند ایرانی گاهی در کسوت یک کارگردان، شکوه و عظمت مادران قهرمان را بر پرده سینما به تصویر می‌کشد و گاه در کسوت یک عکاس پا به پای رزمندگان به کشف زوایای پنهان جنگ می‌رود. گاهی از زلال دل زیباترین شعر و نثر را در وصف جوانان وطن می‌سراید و گاه به مدد رنگ و نقش به خلق آثاری شگرف در ستایش شهیدان راه حق دست می‌زند. بدینسان در هر زمان رسالت بانوان هنرمند، روایت پیوند میان عشق و عقل بوده و اکنون برجستگی این روایت در شکوه ایستادگی مادران و زنان مقاوم غزه نهفته است. چنین نمود شکوهمندانه‌ای، تداوم حماسه رزمندگان صدر اسلام را این بار با میدان‌داری زنان به خاطر می‌آورد.

روان‌های لطیف، اما خستگی‌ناپذیر زنان غزه، بسان هنرمندانی است که زیباترین نقش و رنگ را بر روح سرد و تاریک زمان زدند و جانی دوباره به آن بخشیدند.

آنجا که کودکان غزه در اوج درد و غم، آیات مقاومت خواندند و با جراحت عمیق، شکری جزیل به جای آوردند؛ نشانی وجود مادرانی هنرمند را به دنیا دادند که هنرشان در پرورش صبر، استقامت، عشق و حماسه‌سازی است. هنرشان در نمایش انسانی عزتمند و خودساخته و بیرون راندن افکار سست از دنیایی بی‌هویت و موهوم است.

بی‌شک تنها هنر متعالی و برخاسته از فطرت پاک می‌تواند این حقیقتِ در حال وقوع را بشناساند. بدینسان بانوان هنرمند انقلاب اسلامی ضمن ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، هم‌نوا با تمام هنرمندان آزادی‌خواه جهان عهدی دوباره با فلسطین مقاوم دارند و برای ثبت لحظات این ایستادگی و مقاومت، با پای دل و جان و با سلاح هنر به سوی بضعه اسلام، فلسطین قهرمان گام برخواهند داشت.

درود بر زنان و مادران صبور و مقاوم غزه

و سلام بر شهیدان مقاومت»

منبع: تسنیم
کد خبر 743166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.