افزایش سواد دیجیتال شهروندان در دالاس با رویکرد جدید

دالاس تگزاس از افتتاح چهارمین مرکز دیجیتال خود خبر داد که پشتیبانی از اتصال به اینترنت مقرون‌به‌صرفه، خدمات آنلاین و کارگاه‌های مختلف را برای شهروندان ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برنامه «سفیران دیجیتالی دالاس همیشه‌متصل» وظیفه ارائه خدمات دیجیتال از جمله پشتیبانی فنی، شناسایی طرح‌های اینترنتی رایگان یا مقرون‌به‌صرفه، ثبت‌نام در برنامه‌های کمکی و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های دیجیتال با موضوعات مختلف را در این مرکز ارائه می‌کنند که بیشترین تأثیرات را بر جامعه امروز دارد.

مأموریت برنامه دالاس همیشه‌متصل ارائه خدمات یکپارچه، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه در کنار دستگاه‌ها و سواد دیجیتالی برای تمام اقشار جامعه است، چراکه رسیدگی به چالش‌های پیچیده در یک شهر به مشارکت و هدفمندی در خدمت به جوامع سراسر آن شهر و فراتر از آن نیاز دارد و دالاس با راه‌اندازی این مراکز اجتماعی در حال تحقق این امر است و به یادگیری بهترین نحوه ارائه خدمات از طریق راهنمایی شرکا و اعضای جامعه می‌پردازد. به‌ویژه که مشارکت کامل در دنیای امروز مستلزم دسترسی و دانش در مورد استفاده و دسترسی به خدمات اینترنت است. این برنامه همچنین جلسات آموزش مربی را به سازمان‌های محلی ارائه می‌دهد تا تیم‌های خود را در استفاده از منابع دیجیتالی برای خدمت به مشتریان خود راهنمایی کند.

افزایش سواد دیجیتال شهروندان در دالاس با رویکرد جدید

اتحاد نوآوری دالاس نیز که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، یک مشارکت بین بخشی است که به حمایت از استراتژی شهرهای هوشمند دالاس اختصاص دارد و سازمان غیرانتفاعی میدان شهر برای مبارزه با علل و آثار فقر دیجیتال از طریق خدمات، حمایت و دوستی تشکیل شده است.

پر کردن شکاف دیجیتالی در دالاس

شهر دالاس متعهد است که شکاف دیجیتالی را از طریق یک رویکرد جامع پر کند که به چهار ستون گنجاندن دیجیتال در جوامع یعنی «دسترسی، مقرون‌به‌صرفه بودن، دستگاه‌های مورد نیاز و سواد دیجیتال» متکی است و شامل دسترسی به برنامه‌های پشتیبانی، ثبت‌نام اینترنتی مقرون‌به‌صرفه، برخورداری از پشتیبانی فنی و یادگیری مهارت‌های دسترسی به فرصت‌ها می‌شود.

مرکز دیجیتال جدید دالاس نیز یک منبع کلیدی برای حمایت از جوامع آسیب‌پذیر در داخل و خارج از خود به‌شمار می‌رود و گام دیگری در سفر پر شدن شکاف دیجیتالی شهر با بهبود دسترسی و اتصال همه ساکنان محسوب می‌شود. دالاس خاطرنشان کرد که چرخه بعدی ایجاد مراکز بیشتر در اواخر بهار امسال اعلام خواهد شد.

افزایش سواد دیجیتال شهروندان در دالاس با رویکرد جدید

کد خبر 743156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.