لشکر ۱۶ زرهی قزوین هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی ندارد

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی و تغییر آمایش سرزمین ندارد و بهتر است همه افرادی که به این جابه‌جایی چشم دارند، این دندان لق را بکشند و دور بیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی شامگاه امروز -دوشنبه بیستم فروردین‌ماه- در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی و تغییر آمایش سرزمین ندارد و بهتر است همه افرادی که به این جابه‌جایی چشم دارند، این دندان لق را بکشند و دور بیندازند.

وی با بیان اینکه فلسفه استقرار نیروی زمینی ارتش در قزوین نجات دشت قزوین از سیلاب‌های فصلی بوده است، گفت: بین سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۳۳۸ به این نتیجه رسیده بودند که تنها نهادی که می‌تواند از دشت قزوین درباره سیل حفاظت کند، نیروی زمینی ارتش است و به همین خاطر این نیروی محوری در قالب لشگر ۱۶ زرهی در این منطقه مستقر شد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان جلوگیری از نفوذ دشمن از ۳ محور شمال، شمال غرب و غرب کشور را مأموریت راهبردی لشگر ۱۶ زرهی بیان کرد و افزود: با توجه به توافق‌های صورت‌گرفته با شهرداری قزوین آماده رهاسازی ۴۸ هکتار از زمین‌های این لشگر هستیم که بخشی از این اراضی به تعریض بزرگراه شهیدلشگری و عمده آن هم برای ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان ارتش اختصاص می‌یابد.

امیر محمدشفیعی ادامه داد: آنچه که مربوط به لشگر و نیروی زمینی محوری ارتش درباره زمین‌های ۴۸ هکتاری بوده، انجام شده و البته تغییرکاربری این اراضی طبق قانون به دستور و تأیید مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا نیاز دارد. با تحقق این امر مشکل روستای باقرآباد هم حل می‌شود.

وی درباره مشکل تعاونی مسکن باورس هم عنوان کرد: اراضی باورس مربوط و متعلق به ارتش نیست، بلکه متعلق به تعاونی مسکنی است که از سوی کارکنان بازنشسته ارتش ایجاد شده و البته برای احقاق حقوق هر کس که رابطه‌ای با ارتش داشته باشد، پشتیبانی کامل را انجام خواهیم داد.

ساخت کلینیک فوق تخصصی ارتش

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به سفر ۲۲ بهمن‌ماه گذشته فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به قزوین گفت: دستاورد مهم این سفر برای مردم قزوین اختصاص ۱۵۰۰ متر مربع زمین رایگان در کوی ولایت برای ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بود که کلنگ ساخت آن در روز ارتش یعنی ۲۹ فروردین زمین می‌خورد. این کلینک به یاد شهید جاویدالاثر رجبعلی درویشوند نامگذاری خواهد شد.

امیر محمدشفیعی همچنین با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته ارتش در استان قزوین اضافه کرد: در این هفته ۴۰۰ برنامه توسط تیپ‌ها و یگان‌های لشگر ۱۶ زرهی برگزار خواهد شد که برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهیدصیاد شیرازی، رژه ستون‌های پیاده و موتوری نیروهای مسلح، مسابقات تیراندازی ادارات و کارکنان نیروهای مسلح از اهم این برنامه‌ها به حساب می‌آیند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه لشگر ۱۶ زرهی قزوین ۴ هزار و ۷۴۱ نفر آزاده، جانباز و شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، ادامه داد: این لشکر ۲ هزار و ۹۶۰ نفر شهید، ۱۵۸۵ نفر آزاده و ۱۲۰۶ نفر جانباز تقدیم، انقلاب، اسلام و کشور بزرگ ایران کرده است.

کد خبر 742999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.