محل اسکان زائران حج تمتع ۱۴۰۳ به‌صورت کامل تامین شد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از تامین صد در صدی مسکن زائران حج تمتع امسال در مکه و مدینه خبر داد و گفت: برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفی و کمی خدمات به زائران و اسکان هر چه بیشتر حجاج در هتل‌های بزرگتر،تعداد هتل‌ها را نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: موارد مورد نیاز زائران از قبیل حمل و نقل شهری، پرواز، تغذیه و تدارکات در دست پیگیری است، البته با توجه به برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده در خصوص کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفی و کمی برای زائران با اسکان هر چه بیشتر حجاج در هتل‌های بزرگ‌تر تعداد هتل‌ها را نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داده‌ایم.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در این نشست از اتمام معاینات پزشکی حدود نیمی از ۸۱ هزار و ۹۵۸ زائر معرفی شده خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۷۰۰ پرونده در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۶ نفر برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون پزشکی معرفی شده‌اند، افزود: بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز تاکنون معاینه و تعیین تکلیف نشده‌اند.

مرعشی در خصوص تأمین داروهای مورد نیاز در حج گفت: با توجه به خریدهای صورت گرفته از شرکت‌های دارویی در داخل، اقلام و تجهیزات ظرف روزهای آینده تکمیل خواهد شد و از دیروز هم اختصاص واکسن به استان‌ها با توجه به سهمیه بندی استانی درحال انجام است.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای حج پیش رو و تلاش انجام شده برای استیفای حقوق زائران حج ۱۴۰۲ از ناحیه انجام دادن و یا ضعف در ارائه خدمات توسط برخی شرکت‌های طرف قرارداد در کشور میزبان تاکید کرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز سرعت عمل بیشتر در برخی استان‌ها برای پایان یافتن معاینات حجاج ۱۴۰۳ و فراهم شدن زمینه برای اخذ روادید در مهلت تعیین شده را خواستار شد.

کد خبر 742980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.