مشاغل فراموش‌شده استان قزوین احیا می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: احیا و تقویت مشاغل فراموش‌شده و تشویق خانواده‌ها برای مهارت‌آموزی از برنامه‌های اصلی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در دوره جدید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیروس صارمی بعدازظهر امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ در مراسم معارفه خود که با حضور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با داشتن حدود ۱۳ هزار کارمند، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی و ۶۵۸ مرکز دولتی و ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد.

وی افزود: اهداف و مأموریت‌های تعریف‌شده برای این سازمان بر اساس نیازهای بازار کار و در راستای مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار ماهر و فنی است و قزوین با پتانسیل خوب صنعتی به این نیروهای آموزش‌دیده نیاز مبرمی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه اگر نیروی ماهر داشته باشیم، نیازهای صنعت نیز تأمین می‌شود، گفت: به این ترتیب بیکاری هم کاهش خواهد یافت و از همین‌رو با جدیت باید مهارت‌آموزی را دنبال کنیم.

صارمی ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای نقش بسیار مؤثری در رفع مشکل بیکاری دارد و برای حل دغدغه رهبر انقلاب و اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم نیز آمادگی داریم تا در این عرصه فعالیت‌های جدی‌تری داشته باشیم.

وی یادآور شد: در اساس‌نامه سازمان تأکید و تصریح شده تا توجه بیشتری به فعالیت‌های سازمان شود و در این راستا برنامه‌هایی هم پیش بینی شده که با اجرای آن به اهداف پیش‌بینی‌شده این سازمان مهارت‌محور دست خواهیم یافت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به اینکه برای ارتقای آموزش‌ها اقدامات زیادی شده و باید این دستورالعمل اجرایی شود و دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، گفت: اهم برنامه‌های ما تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار سال و برنامه دولت است و در این راستا برای ارتقای مهارت‌آموزی با کمک بخش خصوصی تلاش کرده و مهارت‌آموزی مشاغل نوظهور را در اولویت قرار می‌دهیم.

صارمی افزود: در این راستا احیا و تقویت مشاغل فراموش‌شده، تشویق خانواده‌ها برای مهارت‌آموزی، هم‌راستاسازی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز کشور، توجه به معلولان، تقویت همدلی و تعامل با رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ آموزش و استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

کد خبر 742958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.