تشکیل ۱۱۵ پرونده تخلف صنفی در فارس در ایام نوروز

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای فروردین تاکنون ۱۱۱۰ بازرسی از صنوف انجام شده است که ۱۱۵ تخلف محرز و پس از طی مراحل قانونی، پرونده تخلف برای صنوف متخلف تشکیل شده است.

علیرضا شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در فارس در تشریح بازرسی‌های صورت گرفته در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در ایام نوروز ۱۲ تیم
دونفره در ۱۲ منطقه تقسیم‌بندی شده در سطح شهر شیراز تشکیل شد و تیم‌های پنج‌گانه با نواحی پنج‌گانه بسیج که هر گروه دارای حداقل ۱۰ زیر مجموعه بود و تیم‌های یازده‌گانه اصناف برای ۱۱ منطقه شهرداری و هماهنگی با سر بازرسان که هر کدام حداقل ۱۰ زیرمجموعه را در بر می‌گرفت، تشکیل شد و نظارت بر کالاهای اساسی را با جدیت دنبال کردند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ۱۵۰ کاسب معتمد در این ایام افزود: با فعالیت دو سامانه مردم‌رسی و سامانه ۲۰۲۰ در این ایام، گزارشات ارسالی مردم در حوزه کالاهای اساسی و بازار ثبت شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: سال جاری ۹۶ بازرسی در سطح شهرستان شیراز و ۵۷۶ بازرسی در سطح استان فارس صورت گرفته است.

شیخ تصریح کرد: تعداد کل بازرسی از ابتدای فروردین تاکنون ۱۱۱۰ مورد بوده است که ۱۱۵ تخلف محرز و پس از طی مراحل قانونی، پرونده تخلف برای صنوف متخلف تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: بیشترین تخلفات در حوزه گران‌فروشی، درج نشدن قیمت، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم‌فروشی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: صنوفی که بیشترین تخلفات را داشتند، پروتئین، میوه و تره‌بار، آرد و نان بوده است.

شیخ با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی، تعاون روستایی، اتحادیه‌های میوه و تره بار، خبازان، مرغ و گوشت نیز فعالیت و مشارکت بسیار خوبی با جهاد کشاورزی استان در حوزه نظارت داشتند، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد کل بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی بالغ بر ۲۵ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است که در این خصوص ۱۸۹۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی همچنین در خصوص ثبت شکایات در سامانه‌ها افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه ۲۰۲۰ تعداد ۲۵۷ گزارش ثبت شد که ۱۵۳ مورد بررسی شد، همچنین سال گذشته در این سامانه ۱۹۸۶ گزارش ثبت شد و ۱۸۹۰ مورد بررسی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در سامانه مردم‌رسی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد گزارش مردمی ثبت شد و گزارش‌ها در حال بررسی است، از سوی دیگر سال گذشته در این سامانه ۱۶۵ مورد گزارش ثبت شد که بررسی ۱۲۵ گزارش صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت یاوران شورای اسلامی شهر مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تصریح کرد: تیم‌های بازرسی در شهرستان‌ها در قالب تشکیل ۷۲ تیم بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین در خصوص میزان توزیع مرغ منجمد در ایام نوروز اظهار کرد: از روز یکم تا پنجم فروردین با خودروهای سیار، بالغ بر ۵۰ تن مرغ منجمد در مناطق کم‌برخوردار توزیع شد.

شیخ افزود: از ابتدای بهمن سال گذشته تاکنون ۴۸۰ تن گوشت منجمد در هزار فروشگاه زنجیره‌ای و تعاونی مصرف توزیع شد.

کد خبر 742945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.