صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان / دمای هوا ۴ تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه تا پیش از ظهر جمعه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت، دمای هوا به طور متوسط چهار تا هشت درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا پیش از ظهر روز جمعه هفته جاری در استان گیلان است.

وی افزود: بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید)، موقتی خیلی شدید، به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، کاهش نسبی دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان، مه گرفتگی، رعد و برق، نقاط مستعد تگرگ و احتمال وقوع بهمن از جمله مخاطرات پیش بینی شده در پی فعالیت این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به صنعت کشاورزی، خسارت به سازه‌ها و برخورد صاعقه ازجمله اثرات فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه به سبب لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، رانندگان در هنگام رانندگی احتیاط کنند، تصریح کرد: مردم طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابجایی کوچ و تردد و در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: کشاورزان به ویژه مرغداری‌ها، گلخانه‌داران و باغداران به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی نسبت به انجام تمهیدات لازم اقدام کنند.

دادرس با بیان اینکه مردم تمهیدات لازم نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش سقف گلخانه‌ها به عمل آورند، اضافه کرد: طی این مدت هنگام وقوع رعد و برق و تگرگ پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 742881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.