تنها راه توسعه استان اصفهان، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان است

استاندار اصفهان گفت: جز اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری آینده دیگری برای استان اصفهان متصور نیستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، نشست فعالان اقتصادی استان با محوریت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور استاندار اصفهان، معاونان استانداری، مدیران کل مرتبط و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست، با تأکید بر فراهم کردن زمینه‌های تحقق شعار سال اظهار کرد: جز اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری آینده دیگری برای استان اصفهان متصور نیستیم.

وی افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا با برنامه مشخص جهت تحقق شعار سال اقدام کنیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر حضور و مشارکت مردم جهت تحقق جهش اقتصادی، ادامه داد: در جامعه ما سرمایه و استعدادهای بسیاری وجود دارد که فعال نیستند.

وی گفت: سرمایه‌ها بایستی در خدمت تولید قرار بگیرند تا کمیت و تنوع بیشتری در حوزه تولید داشته باشیم.

مرتضوی ادامه داد: جهت تحقق شعار سال همانند دو سال گذشته قرارگاهی را با حضور صاحب‌نظران و متخصصان حوزه اقتصاد و تولید برگزار کردیم و این جلسات به‌طور مستمر تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا زمینه‌های مشارکت مردم در حوزه تولید و اقتصاد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه استان در حوزه مشارکت مردم در جهش تولید= گفت: زمانی که نقشه راه استان ترسیم شود می‌توانیم ظرفیت‌های ملی را نیز مطالبه و استعدادهای استان را فعال کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در جلسات با صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی استان شرایط واقعی و حقیقی تولید و بازار فروش مطرح می‌شود که در اعمال نظرهای استان مد نظر قرار خواهد گرفت.

مرتضوی افزود: نباید به اعتماد عمومی آسیبی وارد شود، از این‌رو فعال کردن ظرفیت‌های جدید و نگاه کارشناسانه به حوزه اقتصاد راهگشا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تولید بدون کارخانه، تولید در خانه و برندسازی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، این ظرفیت‌ها معطل مانده است، در صورتی که می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک، ظرفیت‌های جدیدی در حوزه تولید ایجاد کرد.

کد خبر 742872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.