از تقطیع سخنرانی تا عذرخواهی حجت‌الاسلام پناهیان روی آنتن زنده تلویزیون + فیلم

بامداد هجدهم فروردین حجت‌الاسلام پناهیان در برنامه سحرگاهی شبکه ۳ به موضوع مظلومیت امیرالمومنین(ع) پرداخت اما این بیانات بلافاصله تقطیع شد، به گونه‌ای که گویی پناهیان خطاب به امیرالمومنین لفظ‌هایی را به کار برده است؛ این اتفاق حواشی زیادی را در پی داشت که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بامداد شنبه هجدهم فروردین بود که حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه و سخنران مذهبی در برنامه سحرگاهی شبکه سوم سیما به موضوع مظلومیت امیرالمومنین (ع) پرداخت؛ حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه برخی حسودان محضر پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) می‌آمدند و از ایشان مطالباتی خارج از حدود عدالت داشتند، افزود: پیامبر (ص) و امیرالمومنین بدون توجه به آنکه شاید نیاز داشته باشند افراد را برای خود حفظ کنند، پاسخ رد می‌دادند و به زعم این گروه گوشت تلخ شناخته می‌شدند.

این بیانات بلافاصله تقطیع شد و در فضای مجازی به گونه‌ای منتشر شد که گویی پناهیان خطاب به امیرالمومنین این واژه را به کار برده است.

سحرگاه روز بعد پناهیان مجدد سخنان خود را توضیح داد و اظهار داشت: حسودان و دشمنان زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین گاهی عبارات بدی درباره ایشان بیان می‌کردند و من تنها از قول آنها برای آنکه موضوع شفاف شود، این جمله را گفتم؛ پس از آن بود که صوتی از شیخ حسین انصاریان در فضای مجازی منتشر شد که از این اظهارات انتقاد کرده و گفته بود؛ «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ؛ پیغمبر و علی که این‌گونه قرآن از آن‌ها تعریف می‌کند گوشت‌تلخ بودند؟ دیگر ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمؤمنین گفته شود؟ توجیهات بیان‌شده روز بعد یک قران ارزش ندارد؛ چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمؤمنین و پیغمبر. شما را به‌خدا بلد نیستید روی منبر پیغمبر ننشینید، حرام است والله!»

این سخنان حواشی زیادی را در فضای مجازی در پی داشت تا جایی که در شبکه اجتماعی ایکس، هشتگ «پناهیان» جزو مباحث داغ و پربحث است و در این میان عده‌ای نیز با فیلم‌های تقطیع شده به‌دنبال وارونه جلوه دادن آنچه که اتفاق افتاده بوده و هستند.

پس از ایجاد این حواشی حجت‌الاسلام پناهیان در حسینیه همدانی‌ها به دیدار حجت‌الاسلام انصاریان رفته است و در این باره باهم گفت‌وگو و رفع سوءتفاهم کردند؛ استاد انصاریان در پایان این گفت‌وگو به حجت‌الاسلام پناهیان گفته است که شما نهایت اخلاق اسلامی را اجرا کردید.

از تقطیع سخنرانی تا عذرخواهی حجت‌الاسلام پناهیان روی آنتن زنده تلویزیون + فیلم

حجت‌الاسلام پناهیان در برنامه سحرگاهی شبکه ۳ تلویزیون نیز از دیدارش با شیخ انصاریان گفت و ضمن عذرخواهی از علمای حوزه اظهار کرد: ایشان (شیخ حسین انصاریان) به‌عنوان پیشکسوت این مسیر به من گفتند به‌خاطر تعابیری که برای امیرالمؤمنین به‌کار بردم، دلجویی از مؤمنین و علمای حوزه که برایشان این سوءتفاهم و دلخوری پیش آمده صورت بگیرد، البته من توضیحات کاملی برای ایشان دادم چون توضیحات بنده را از سیما نشنیده بودند که از جانب حسّاد این تعابیر را مطرح کرده بودم.

وی افزود: برخی‌ها می‌گفتند این غلظتی که باید گفته شود در قرآن از جانب کفار آمده است که من گفتم من اصلاً از جانب خودم این وضعیت را درباره امیرالمؤمنین نگفتم، از طرف دیگر شما شرایط استودیو را هم می‌دانید که اواخر بحث با عجله پیش می‌رود و همواره با انگشت نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: من به توصیه پدرانه ایشان از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی به‌خاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می‌کنم، از همه مؤمنین و دلسوزان عذرخواهی می‌کنم و استغفار می‌کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمؤمنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی‌اعتنایی کردن.

این سخنران مذهبی عنوان کرد: ایشان (شیخ انصاریان) به من گفتند؛ «شما باید صریحاً می‌گفتید که حسودان می‌گویند که امیرالمؤمنین گوشت‌تلخ بوده است»، من به ایشان عرض کردم در توضیحاتم مفصل‌تر این نکته را گفته بودم، به‌هرحال ما وقتی غم حضرت را می‌خوریم باید بدانیم حضرت در چه فضایی مظلوم واقع شدند.

کد خبر 742822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 2
    خب گاهی آدم ها تو حرفاشون ناخواسته نمیتونن مفهوم و برسونن و چیزی میگن که قصد بدی ندارن و یه سری هم دنبال زیر بغل مار می‌گردن
  • امیرحسین IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 4
    هم آقای پناهیان و هم آقای انصاریان هر دو شخصیت های عالمی در دین هستند . من که در سخنرانی آقای پناهیان توهینی ندیدم و ایشون هم به صراحت منظورش جماعت مقابل پیامبر و امیرالمومنین بود و از زبان اونها صحبت می کرد
  • رئوف IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 9
    چرا طوری بی ادبانه و توهین آمیز و ناشیانه صحبت کنه که دشمنان اهلبیت سو استفاده کنند؟!!!!!جواب پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را چه خواهند داد؟
  • محموداعرابی IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    7 1
    شیعه ی آقا امیرالمومنین هم مثل خود آقا مظلومه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      5 0
      الان در این دوره هیچ کس مثل حضرت علی وجود نداره هیچ کس مثل حضرت علی خالص نیست هیچ کس مثل حضرت علی عادل نیست هیچ کس مثل حضرت علی خالصانه دلسوز دین اسلام نیست اگه عدالت حضرت علی الان وجود داشت نه تبعیض بود ونه این همه فاصله طبقاتی
  • زینب IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    8 1
    باید کامل سخنرانی اول آقای پناهیان شنید وسط صحبت تقطیع کنید و پخش مردم معلوم است بی خردان تهمت به سخنران مطلب هم می‌زنند!!! کامل سخنرانی را گوش کرد بعد اگر مغایرت داشت انتقاد کرد و اگر طرف اهل اخلاص باشد اولا ضد و نقیض منبر نمی‌رود و اگر سوء برداشت هم شود حتما عذرخواهی می‌کند خاطی !!! اما با تحقیق کوتاهم بنده سخنان توهین و تهمت و بی احترامی استاد پناهیان در سخنرانی و مصاحبه زنده اولشان ندیدم اصلا ... که با این وجود عذرخواهی کردند آقای پناهیان که بنظرم اصلا خطایی نکردند که غدرخواهی کنند ! تقطیع سخنرانی عذرخواهی دارد توسط خاطیان و حسودان اینگونه ای !!! تقطیع جرم است و شنوندگان باید عاقل باشند در این جنگ رسانه ای عصر حاضر جهان
  • محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    نظری ندارم
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    8 2
    به پناهیان بد کردید اگر استغفار نکنید به مشکل خواهید خورد خود امیرالمؤمنین علیه السلام از ايشان دفاع می کند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    7 1
    باید از اول کلام تا اخر کلام رو گوش کرد بعد مقصود فهمیده می شود
  • پریا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 1
    منم اصلا توهینی تو حرفاشون ندیدم،کسی که بخاد کلام رو بگیره متوجه میشه چی گفتن حاج اقا پناهیان
  • محمدعلی IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    5 2
    از شیخ حسین تعجب کردم که چطور بازیچه جنگ رسانه اسراییل شدند! وگرنه اگر کامل سخنرانی را گوش می دادند هیچ توهینی (نعوذو بالله) متوجه ساحت مقدس پیامبر اکرم ص و امیرالمومنین علی ع نشد. فکر کنم استغفار اصلی را باید کسانی کنند که از این سخنرانی برداشت اشتباه داشتند و نه شخص استاد پناهیان.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 1
    رحمت خدا بر پناهیان
  • قاسم IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    متاسفانه برخی بزرگان زیادی به اطرافیانشون اعتماد دارند انشا الله که دربرخی زمینه ها که پای آبروی مومن درمیان است بیشتر تحقیق کنند تا این طوری دو سر سوز نشیم