سیارک Herculina 532  در تقابل خورشیدی قرار می‌گیرد

سیارک Herculina 532 دوشنبه بیستم فروردین‌ماه- از مقابل خورشید عبور می‌کند و حدود نیمه شب به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوشنبه -بیستم فروردین‌ماه- سیارک Herculina 532 در صورت فلکی گاوران یا عوا قرار دارد و بیشتر ساعات شب بالای افق واقع شده است، این سیارک حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

سیارک Herculina 532 در آسمان صبح اصفهان قابل رؤیت خواهد بود، حوالی ساعت ۱۹:۴۸ در ارتفاع ۲۱ درجه‌ای از افق شرقی قابل دسترس خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۴۹ حدود ۷۶ درجه بالاتری از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، ساعت ۰۴:۴۰ نیز ۳۶ درجه بالاتری از افق غربی از دسترس خارج می‎‌شود.

سیارک یادشده دوشنبه دقیقاً مقابل خورشید قرار می‌گیرد، از آنجایی که خورشید نیمه شب به بالاترین فاصله خود در زیر افق می‌رسد، نقطه مقابل آن در همان زمان در بالاترین سطح آسمان قرار دارد؛ تقریباً در همان زمان سیارک Herculina 532 در نزدیک‌ترین فاصله از زمین قرار دارد که باعث می‏‌شود در درخشان‌ترین حالت خود ظاهر شود.

سیارک Herculina 532 در فاصله ۱.۳۵۲ واحد نجومی ماه عبور می‌کند و به اوج روشنایی با قدر ۹.۱ می‌رسد، با این وجود حتی در درخشان‌ترین حالت خود نیز یک جسم کم نور است که با چشم غیرمسلح قابل رصد نیست و برای مشاهده آن باید از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ استفاده کرد.

خورشیدگرفتگی کامل

دوشنبه -بیستم فروردین‌ماه- ماه از مقابل خورشید عبور می‌کند و خورشیدگرفتگی کاملی را ایجاد می‌کند که بین ساعات ۱۹:۱۳ تا ۰۰:۲۲ از مکزیک، شرق ایالات متحده و جنوب شرقی کانادا قابل مشاهده است، این پدیده از هیچ قسمتی از ایران قابل مشاهده نیست.

ماه نو

ماه دوشنبه -بیستم فروردین- از نزدیکی خورشید عبور می‌کند و برای چند روز در تابش خیره‌کننده آن محو می‌شود، حرکت مداری ماه آن را هر چهار هفته یک بار به دور زمین می‌برد. در نتیجه هر ۲۹.۵ روز یک بار فازهای آن از ماه نو تا ربع اول، ماه کامل و ربع آخر تغییر می‌کند.

همچنین این حرکت به این معنا است که ماه از یک شب به شب دیگر بیش از ۱۲ درجه در آسمان حرکت می‌کند و باعث می‌شود هر روز طلوع و غروب آن تقریباً یک ساعت دیرتر رخ دهد. در پدیده ماه نو، زمین، ماه و خورشید در یک خط تقریباً مستقیم قرار دارند، ماه در وسط واقع شده است و در مقابل تابش خیره‌کننده خورشید محو می‌شود. هنگام ماه نو، زمین، ماه و خورشید همه در یک خط تقریباً مستقیم قرار دارند.

کد خبر 742749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.